به دنبال کودتای نظامی در ترکیه، آلمان اقدامات امنیتی در پایگاه اینجرلیک ترکیه را به منظور حفاظت از نیروهای آلمانی مستقر در این پایگاه نظامی تشدید کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۵۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، در واکنش به کودتای نظامی در ترکیه اقدامات امنیتی در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه نیز تشدید شده است. در این پایگاه نظامی حدود 240 نیروی ارتش آلمان مستقر هستند.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این باره اظهار داشت: مسئله افزایش سطح آمادگی پیش گیرانه به منظور حفاظت از سربازان در میان است.

آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک حملات هوایی علیه داعش را هدایت می کند. سربازان ارتش آلمان نیز با هواپیماهای شناسایی تورنادو و یک هواپیمای سوخت رسان در این عملیات مشارکت می کنند.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که حال همه سربازان آلمانی خوب است. شرایط آرام است. این مشخص نیست که افزایش سطح آمادگی و تشدید تدابیر امنیتی تا چه مدت طول می کشد. اما این وضعیت نباید دائمی باشد.

پایگاه اینجرلیک در سال های پنجاه توسط آمریکا تاسیس شده اما تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد. این پایگاه در 100 کیلومتری مرزهای سوریه قرار دارد.

به گفتگوی یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان برای این شنبه هیچ برنامه عملیاتی سربازان آلمانی در اینجرلیک طراحی نشد.

به دلیل ممنوعیت دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه اینجرلیک توسط آنکارا، در روزهای گذشته بسیاری سیاستمداران بلند پایه آلمانی از جمله معاون مرکل و رئیس پارلمان آلمان خواستار عقب نشینی نیروهای آلمانی از خاک ترکیه شدند.

کارشناسان دفاعی همه فراکسیون های پارلمان آلمان اعلام کرده اند در ماه سپتامبر مشترکا برای دیدار با سربازان آلمانی به اینجرلیک می روند.

ترکیه ممنوعیت سفر نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک را بعد از تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه در پارلمان این کشور در دستور کار قرار داد.

ارسال نظرات