مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان:

لزوم فرهنگ‌سازی رانندگان، برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی

باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد تا افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۵۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: در استان زنجان 37 شرکت و موسسه مسافربری شامل 3 شرکت سه منظوره، 7 شرکت دو منظوره، 28 شرکت تک منظوره فعال است که بیشترین تعداد آنها در شهرستان زنجان با 13 شرکت و کمترین آن‌ها در شهرستان ماه‌نشان با یک شرکت است.

ایرج دست‌نشان در خصوص ناوگان مسافربری استان زنجان، افزود: در استان زنجان 169 اتوبوس با متوسط عمر 10 سال، 318 مینی‌بوس با متوسط عمر 28.28 سال و 609 سواری با میانگین عمر 9.93 سال فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اقدامات در نظر گرفته شده برای خدمات سفر در تابستان بر مبنای دو محور ارتقای سطح خدمات مسافربری و نظارت، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اطلاع‌رسانی قرار دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان اظهار کرد: نظارت بر عملکرد شرکت‌ها با تاکید بر توقف ناوگان تحت‌پوشش آن‌ها در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی مناسب برای ادای فریضه نماز و صرف غذا، بازدید مشترک با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی از وضعیت بهداشتی شرکت‌ها و ناوگان مسافربری و تاکید بر توزیع آب آشامیدنی در بین مسافران از جمله اقدامت انجام گرفته در این زمینه است.

دست‌نشان تصریح کرد: نظارت مستمر بر نرخ بلیت‌های پیش‌فروش شده و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مسافربری با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرگانی به منظور افزایش رضایت مسافران، نظارت بر کنترل ناوگان مسافربری توسط مدیران فنی پیش از صدور صورت وضعیت از دیگر اقدامات انجام گرفته در این اداره کل در راستای ستاد خدمات سفر بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کنترل و جلوگیری از تردد رانندگان وسایط نقلیه عمومی فاقد مدارک لازم، کنترل نامحسوس اعزامی از اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها با همکاری پلیس‌راه استان رانندگان متخلف را متوقف می‌کند، خاطرنشان کرد: تناژ اضافه یا فقدان بارنامه از جمله مشکلاتی بوده که در تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای و وقوع تصادفات دخیل هستند که علاوه بر ایجاد مشکل برای خود راننده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان آسیب وارد می‌کنند و تصادفات غیرقابل جبرانی را سبب می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در طرح کنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل عمومی با رانندگان متخلف برخورد می‌شود، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در رابطه با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و یادآور شد: در زمینه آموزش و فرهنگ عمومی باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد تا افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

ارسال نظرات