از فضاهای فرهنگی شهر زنجان همچون کارخانه کبریت و پارک بانوان برای کاربری کتابخانه استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۳۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان زنجان گفت: از فضاهای فرهنگی شهر زنجان همچون کارخانه کبریت و پارک بانوان برای کاربری کتابخانه استفاده شود.

مجید فرخی با اشاره به لزوم توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: نباید تنها به فکر گسترش کمی بود و توجه به بحث کیفی را فراموش کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه نیازهای عمومی مردم تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: باید با استفاده از تجهیزات جدید و فن‌آوری‌های نوین افراد را به سمت مطالعه کتاب سوق داد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به ظرفیت خوب فضاهای مجازی و سایبری برای جذب مخاطب کتاب‌خوان عنوان کرد: باید با اقدامات و تلاش‌ها نهضت خرید و مطالعه کتاب ایجاد شود.

فرخی با اشاره به اینکه در انجمن کتابخانه‌ها نباید تنها به ساخت کتابخانه توجه کرد، افزود: بلکه باید بتوان افراد بیشتری را به سمت مطالعه کتاب هدایت کرد.

وی بر لزوم ایجاد کتابخانه‌های متناسب سنی خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های باید بتوانند به نیازهای نسل‌های پاسخ دهد.

فرخی با بیان اینکه باید از فضاهای فرهنگی موجود شهر برای استفاده به عنوان کتابخانه استفاده شود، بیان کرد: از ظرفیت پارک بانوان و کارخانه کبریت به عنوان مراکز فرهنگی برای کتابخانه‌ها استفاده شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به ظرفیت کانون‌های پرورشی و فرهنگی وابسته به آموزش و پرورش و کتابخانه‌های دانشگاه‌ها خاطر نشان ساخت: نباید به صورت فردی فعالیت کرد و باید دستگاه‌ها تعامل خود را در این زمینه افزایش دهند.

ارسال نظرات