خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بهزیستی؛

دانشجویایی که دغدغه دارند، مسئولانی که پست و مقام دارند!

هر آن کسی که مسئولیت دارد و مدعی می شود بهتر است به جای اینکه در جلسات متعدد با عبارات جذاب سرتیتر رسانه ها شوید، دمی را در کنار همشهریان نیازمند و محتاج خود خداوند بگذراند.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۲۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نه مسئولند و نه پست و مقامی دارند اما یک چیز دارند که مسئولان و پست و مقامداران ندارند آنهم دغدغه!

گروهی از دانشجویان دانشگاه ارومیه را می گویم که با هزینه شخصی که از پول توجیبی که پدرانشان برای خرج تحصیلشان می دهند مایه می گذارند که دل یتیمی یا سالخورده ای و یا معلولی را در مراکز نگهداری آنان در شهرستان ارومیه شاد کنند!

این گروه از دانشجویان خیرخواه که در یکسال اخیر به صورت راندم و چندباره به مراکز مختلف بهزیستی سرکشی کرده و از جیب خودشان برای این مراکز هدیه و وجه نقد برده اند ابتدای همین ماه نیز یکی از شیرخوارگاههای ارومیه را مهمان جمع صمیمی خود کردند تا در ماه رمضان که به ماه مهربانی ها و احسان نیز مشهور است باشد که دل عده ای از خردسالان و کودکان بی پناه را شاد کنند.

کار این دانشجویان هرچه باشد و از هر نوعی هم که باشد قابل تقدیر و تشکر است و باید دست تک تک آنان را بوسید که اینچنین دغدغه دارند تا نگذارند انسانیت در جامعه ای که درگیر مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و ... است بمیرد. انسانیتی که از دل صاف و مهربان این جوانان جوانه زده و امیدواریم در جامعه شاخ و برگ پیدا کرده و سایه افکند.

سخنی با مسئولان، متولیان و نمایندگان شهر ارومیه

ماهی که گذشت رمضان بود و ماه مهربانی و مهمانی خداوند! در این ماه امیرالمؤمنین علی(ع) به شهادت رسیده است. همان امامی که بر دوشش کیسه هایی برای ایتام و فقرا آذوقه حمل می کرد و تاول حاصل از حمل آن کیسه ها را افتخاری برای خود می دانست و این در شرایطی بود که خود رأس یکی از قدرتمندترین حکومتهای عصرش قرار گرفته بود و سرزمین های اسلامی را اداره می کرد.

در این ماه بسیار مناسب به نظر می رسید که با تأسی از حضرت علی(ع) به فکر ایتام و نیازمندان باشیم و آنها را از یاد نبریم.

اما آقایان و برادران عزیز و گرامی استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل استانداری و دیگر مدیران کل مرتبط با امر فوق، فرماندار، شهردار و اعضاء محترم شورای شهر و از همه مهم تر نمایندگان محترم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی تا به حال چند بار به مراکز بهزیستی ارومیه سر زده اید تا از روند زندگی طیفی از همشهریان محتاج و نیازمند خود مطلع شوید؟ مسئولان دانشگاه ارومیه آیا کمکی چه به لحاظ مادی و چه معنوی از دانشجوهایتان کرده اید؟

تا به حال آیا شده که احساس مسئولیت کرده و مانند این دانشجویان دغدغه رسیدگی به وضعیت و سرکشی از آنها را داشته باشید؟ مگر نه اینکه طبق آموزه های دینی و مذهبی بر این کار تأکید شده است؟

هر آن کسی که مسئولیت دارد و مدعی می شود بهتر است به جای اینکه در جلسات متعدد با عبارات جذاب سرتیتر رسانه ها شوید، دمی را در کنار همشهریان نیازمند و محتاج خود خداوند بگذراند تا با مشکلات عدیده مادی و معنوی مراکز نگهداری ایتام، سالمندان و معلولان بهزیستی آشنا شده تا بلکه دغدغه رفعه مشکلات آنها ایجاد شود بلکه شاهد بهبود روند زندگی آنها و همچنین با رایزنی های شما که قدرت در دست دارید مشکلات اعتباری و هزینه ای اینگونه مراکز نیز برای همیشه رفع شود، ان شاء الله!

شایان ذکر است که در نهایت تأسف برخی مسئولان در چندین سال تصدی پست و مقامشان برای یکبار هم نشده حتی در اعیاد ملی و اسلامی علیرغم داشتن مسئولیت نسبت به مسائل شهر و استان و تمامی مردمان آن سری به مراکز نگهداری ایتام، معلولان و سالمندان زده و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند!

سخنی با مسئولان دانشگاه ارومیه!

به واسطه اینکه امورات مربوط به دانشجویان مستقیماً مربوط به مسئولان دانشگاه است، سؤالی از رؤسا و مسئولان دانشگاه ارومیه داریم که آیا تا به حال تقدیر و تشکری از دانشجویانتان به واسطه شروع این حرکت خیرخواهانه داشته و یا حتی آنها را همراهی کرده اید و در حالت بدبینانه اصلاً از این موضوع خبر دارید؟

آقایان مسئولان دانشگاه ارومیه اعم از رئیس و معاونین و سایر متولیان امور که قدرت و اختیاری در دست دارید آیا تا به حال شما نیز در کار خیر این دانشجویان شریک شده اید و آیا کوچکترین قدمی در این راستا برداشته اید؟ یا تمامی اقدامات شما محدود به میز کار و چهاردیواری اتاق ریاستان است؟ آیا شده که بیایید و به درد دل این دانشجویان گوش فرا دهید و یا در شأن رؤسا نیست که با دانشجویان هم کلام شوند.

این متن تذکری است برای خودم و مسئولان که بدانیم از هر کسی میتوان یاد گرفت که انسانیت نمرده است. این دانشجویان معلمان درس اخلاق و انسانیت برای ما هستند. بیایید تا زنده ایم، درسمان را خوب یاد بگیریم و آستین بالا زده و ما هم در کنار این عزیزان قدمی در راه رضای پروردگار برداریم. تا ز دستت میرسد کاری بکن. یا علی...

ارسال نظرات