خبرهای داغ:
معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی در مراغه:

اجرای سه هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

خبرگزاری بسیج: معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرداد سال جاری 55 میلیارد ریال معوقه تملک اراضی آزاد راه مراغه هشترود پرداخت می شود گفت: درسال جاری سه هزار کیلومتر راه روستائی در کشور ساخته می شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۶۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیدحسین میرشفیعی، روز شنبه در آیین بازدید از اجرای آزاد راه مراغه به هشترود و راه های روستائی مراغه افزود: طبق برنامه بودجه سال 95 طی این سال سه هزار راه روستایی در کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برای این میزان راه روستایی شش هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده اظهار کرد: از 22 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور بیش از 91.5 درصد از راه آسفالته برخوردار هستند که طی سال جاری این میزان به 95 درصد می رسد.

معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین طبق تفاهم بین دولت و وزارت راه و شهرسازی، 50 درصد اعتبارات طرح های مشارکتی بین مردم و این اداره از محل اعتبارات دولتی تامین می شود که در این راستای هیچ محدودیتی وجود ندارد.

میر شفیعی اضافه کرد: آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در این حوزه بوده و مراغه نیز با 11 تفاهم نامه جز شهرستان های برتر است.

وی همچنین از پرداخت معوقه 55 میلیارد ریالی تملک قطعه اول آزاد راه مراغه به هشترود طی مرداد سال جاری خبر داد و افزود: طبق زمانبدی این وزارتخانه و پیمانکار، قطعه اول این آزاد راه تا تیرماه سال ۹۶ تکمیل و آسفالت می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در این آیین گفت: 11 تفاهم نامه این شهرستان با مردم روستاها 27 کیلومتر بوده که برای اجرای آن حدود 90 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که 50 درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب قیر، آسفالت و تجهیزات تامین می شود.

ناصر حمیدی گفت: هم اکنون در این شهرستان 180 کیلومتر مسیر در راه های منتهی به روستاهای زیر 20 خانوار به صرت شوسه بوده که در صورت مشارکت مردمی، دولت عهده دارد تامین نصف هزینه های آن می شود.

وی افزود: 73 کیلومتر راه روستائی در قالب آسفات، بهسازی، نوسیازی، روکش با 185 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجرا است.

آزادراه مراغه هشترود به طول ۱۱۰کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان با مشارکت وزارت راه و بانک سپه در حال اجرا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها