خبرگزاری بسیج: نخستین دوره مسابقه های سوارکاری استقامت کشور «جام سهند» در مراغه با معرفی برترین ها به بکار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۳۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: این استان از گذشته در ورزش های سوارکاری جزو مطرح ها در کشور قرار دارد.

اکبر فرج الهی افزود: به علت این مطرح بودن لازم است فدراسیون سوارکاری کشور موافقت خود را برای برگزاری دوره های مختلف در همه رشته های این ورزش در استان اعلام کند.

در نخستین دوره این رقابت ها، 55اسب سوار از شش استان کشور شامل ورزشکارانی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، خوزستان، کرمانشاه و سنندج حضور داشتند که از این تعداد هفت نفر شرکت کننده خانم بودند.

رحیم مراد نژاد با اسب ژاندارک از استان لرستان، آرش میهمی با اسب بابیلوس از استان کردستان و داود وفائی سالارپور با اسب طوفان از لرستان به ترتیب مقام های نخست تا سوم مسافت 100 کیلومتر را کسب کردند.

در مسافت 80 کیلومتر نیز علی مراد نژاد با اسب بیداد از لرستان، علی مرادی با اسب جوشن از استان لرستان و میلاد پایدار با اسب قره خان از آذربایجان شرقی نیز به عنوان مقام های نخست تا سوم دست یافتند.

در اولین دوره مسابقه های سوارکاری استقامت کشور «جام سهند» در مراغه از جمع 25 نفر شرکت کننده 14 نفر از مسافت 40 کیلومتر به مسافت 60 کیلومتر و از 9 نفر شرکت کننده مسافت 60 کیلومتر 3 نفر به رده 80 کیلومتر راه یافتند.

رقابت های سوارکاران روز جمعه در روستای کرج آباد این شهرستان در دو مسافت اصلی 80 و 100 کیلومتر برگزار شد.

ارسال نظرات