نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

وظیفه شرعی و قانونی دولت رسیدگی به کودکان کار است

حجت الاسلام زارع گفت: وظیفه شرعی و قانونی بر عهده نظام و دولت هست که نسبت به این طیف از کودکان کار توجه و آنها را به هر قیمتی که شده ساماندهی کند و اجازه ندهد که این طور به صورت آزاد مورد استعمار یک عده ای قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۱۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

حجت الاسلام دخیل عباس زارع، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی، خبرگزاری بسیج، با اشاره به وضعیت کودکان کار و بی توجهی مسئولان به آن گفت: بخشی از وظایف دولت ساماندهی شهرها و به خصوص کلان شهرها است که این وظیفه بر عهده وزارت کشور و شهرداری موکول شده است؛ کودکان کار که بزرگترین ضایعه اجتماعی به شمار می روند و به خصوص اینکه در بین این کودکان دختر بچه ها حضور دارند؛ می توانند فضای آینده را تخریب می کنند.

وی افزود: باید در نظام جمهوری اسلامی ایران که عدالت و فراگیر بودن خدمات برای آحاد مردم در قانون اساسی اش تعریف شده است،نسبت به وضعیت کودکان کار توجه کرد. برهمین اساس الزام و وظیفه شرعی و قانونی بر عهده نظام و دولت هست که نسبت به این طیف از کودکان کار توجه و آنها را به هر قیمتی که شده ساماندهی کند و اجازه ندهد که این طور به صورت آزاد مورد استعمار یک عده ای قرار بگیرند یا خودشان برای تأمین زندگی خود به انحراف و مسائل خلاف کشیده شوند که ضایعه ای برای نسل آینده کشور است.

زارع خاطرنشان کرد: متأسفانه به این امر کمتر توجه می شود و جنجال های سیاسی بیشتر مدنظر آقایون در سیستم دولت است و کسانی با رأی مردم برای خدمتگزاری می آیند بیشترین فضای فکری خود را در مسیرهای بسیار مضر و غیر مفید هزینه می کند.

ارسال نظرات