امام جمعه حومه شرقی یزد:

روشن شدن عدم صداقت استکبار، مهم‌ترین دستاورد برجام/ حقوق‌های نجومی نتیجه اشرافی‌گری است

امام جمعه حومه شرقی یزد روشن شدن عدم صداقت استکبار به ویژه امریکا برای همه مسئولان و مردم را مهم‌ترین دستاورد و نکته مثبت برجام دانست.
کد خبر: ۸۷۱۱۴۶۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از یزد، امام جمعه حومه شرقی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته درروستای محمد آباد با اشاره به گذشت یک سال از برجام گفت: برجام نکات مثبت و منفی زیاد داشت که روشن شدن عدم صداقت دولت‌های استکباری به ویژه امریکا برای کمک به ایران یکی از اینها بود و نشان داد که انها تنها به دنبال منافع شیطانی خود هستند و هیچ گاه استکبار برای کمک به ما دست در دستمان نخواهد گذاشت.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی با بیان اینکه رهبری بارها نداشتن صداقت استکبار را تذکر داده بودند ادامه داد: اکنون مسئولان خود به این امر واقف شدند و همان سخنان رهبری را بیان می‌کنند و این نکته‌ای بسیار مثبت در روند مذاکرات با غرب بود.

وی تصریح کرد: تعامل با کفار در صورتی قبال قبول است که عزت نفس انسانی و اسلامی ما حفظ شود و اینکه آنها دائم بر علیه ما کار کنند و رجزخوانی کنند با عزت نفس ما سازگاری ندارد و امروز برای همه روشن است که هر کشوری با استکبار و امریکا دست دوستی داد، پیشرفت نکرد و همانگونه که برای امنیت کشور به خود تکیه کردیم و موفق بودیم باید در زمینه‌ اقتصادی و دیگر زمینه‌ها نیز نگاه به دورن داشته باشیم تا هم عزت نفسمان حفظ شود و هم پیشرفت داشته باشیم.

آیت الله مدرسی با اشاره به دریافت‌های نامتعارف و حقوق‌های نجومی برخی مدیران خاطرنشان کرد: این دریافت‌ها نتیجه اشرافی گری و تجمل‌گرایی است و خود عاملی در فاصله گرفتن این افراد از مردم به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه ماجرای دریافت حقوق‌های نجومی برای مردم و نظام بسیار تلخ بود تأکید کرد: با وجود تلخی این ماجرا نباید اجازه داد دشمن در در این میدان وارد شود و از آن سوء استفاده کند چرا که هدف دشمن بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام و مسئولان نظام است.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند، تأکید کرد: این حقوق‌های نجومی و برداشت‌ها نامشروع بوده و خیانت به آرمان‌های انقلاب است و نباید با مرور زمان به فراموشی سپرده شود و قوای سه گانه باید به آن رسیدگی کنند.

مدرسی ادامه داد: این حقوق‌ها باید به بیت المال برگردانده شود و سوء استفاده کنندگان از قانون و مدیران متخلف باید برکنار و مجازات شوند تا اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان حفظ شود.

وی تأکید کرد: کسانی که به اسم مدیر خود را از مردم جدا می‌دانند باید بدانند که امام(ره) از مردم می‌خواست ایشان را یک خدمتگزار برای مردم بخوانند و نه رهبر، و این بدین معناست که در انقلاب اسلامی مدیران خود را خدمتگرار مردم بدانند و همه دست اندکاران، سارمان بازرسی، قوه قضائیه، مسئولان اجرایی و دیگر مسئولان در این رابطه جدیت به خرج دهند و با پدیده حقوق‌های نجومی به شدت مقابله کنند.

ارسال نظرات