موسوی امام جمعه شهر امام حسن:

مواظب باشیم سرچشمه اقیانوس ملت با ایمان و شهید پرور ایران اسلامی گل آلود نشود

حجت الاسلام سید محمد موسوی به موضوع خانواده پرداخت و گفت: سرچشمه همه اجتماعات خانواده است و مواظب باشیم سرچشمه اقیانوس ملت با ایمان و شهید پرور ایران اسلامی گل آلود نشود.
کد خبر: ۸۷۱۱۴۲۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸




به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیلم، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه شهر امام حسن، در تجمع مدافعان حریم عفاف و حجاب،  روز گرامیداشت عفاف و حجاب را یوم ا... خواند و گفت: هیچ گاه این تجمعات را بدون اثر نبیند و این نشست ها برکاتی دارد که قابل وصف نیست.

امام جمعه شهر امام حسن سالروز اجتماع معترضین در مسجد گوهر شاد و شهادت آنها را در دفاع از حجاب گرامی داشت و افزود: آن عزیزان شهادت را نتیجه تحصن و تجمع خود می دیدند اما آمدند و خون خود را تقدیم کردند تا این ارزش الهی باقی بماند .

وی در تجلیل از مقام شهدای حجاب افزود: اگر اعتراض و شهادت آن جمعیت پنج هزار نفری مردم و علمای بزرگ نبود امروز حجاب این یادگار پیامبر و اهلبیت را بدین گونه نداشتیم.

موسوی در ادامه به موضوع خانواده پرداخت و گفت: سرچشمه همه اجتماعات خانواده است و مواظب باشیم سرچشمه اقیانوس ملت با ایمان و شهید پرور ایران اسلامی گل آلود نشود.

وی با مهم خواندن محیط خانواده و ضرورت مراقبت از آن اظهار داشت: باید برای حفظ پاکی و طهارت جامعه از خانواده شروع کنیم .

این مبلغ دینی با بیان اینکه باید در این راه از منبع عظیم قرآن و اهلبیت بهره ببریم افزود: باید با انتقال آیات نورانی قرآن و گنجینه پربار اهلبیت از حجاب و عفاف دفاع کنیم و هراس نداشته باشیم.

وی نبی خدا حضرت یوسف پیامبر و همچنین حضرت مریم را در قرآن کریم الگوی حیا و پاکدامنی خواند و اظهار داشت: خداوند در قیامت هنگام بازخواست گناهکاران این بزرگواران را در عین زیبایی و جمال نمونه پرهیزگاری در دنیا و مقاومت در برابر شیطان و شهوات یادآوری می سازد.

موسوی با برشمردن نمونه هایی از ناهنجاریهای اخلاقی ناشی از بی حجابی به نوع ارتباطات اجتماعی و سهل انگاری در حفظ شئونات اسلامی بین زنان و مردان جامعه اشاره کرد و بی اعتنایی در این زمینه حتی در درون خانواده را بشدت مضر و تاسف انگیز توصیف کرد.

وی در پایان پیامدهای مهم بدحجابی را سقوط ارزش زن در جامعه، افت تحصیلی و آموزشی، افزایش بیماریهای روحی و روانی، بی علاقه گی نسبت به ازدواج، ناهنجاریهای خانوادگی، آمارهای طلاق و تیرگی روابط والدین با فرزندان در اجتماع برشمرد.

  در ادامه مراسم از تعدادی از خواهران محجبه و فعال شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز خواهران با تجمع در میدان اصلی شهر( میدان امام حسین(ع)) و قرائت بیانیه و با دادن شعار ، انزجار خود را از بی حجابی اعلام نموده و الزام پوشش اسلامی در حفظ و پاسداری از حریم خانواده و حمایت و اقدامات مسئولین زا در این زمینه خواستار شدند.

ارسال نظرات