دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق،
دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق گفت: منطقه شمالشرق موفق به کسب مقام نخست در بهینه سازی مصرف انرژی گردید.
کد خبر: ۸۷۱۱۳۰۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران پس از بررسی‌ عملکرد این کمیته در مناطق ۱۲گانه این شرکت؛ موفقیت منطقه شمالشرق در کسب این عنوان را اعلام کرد.

سیروس طالبی اجرای راهکارهای بهینه‌سازی انرژی، اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی‌های نو را برای مقابله با تهدیدات کاهش منابع و آلودگی‌های زیست محیطی ضروری دانست و ادامه داد: فعالیت‌هایی که به منظور مدیریت در مصرف انرژی انجام می‌شود باید منجر به کاهش مصرف، کاهش تلفات و افزایش بهره‌وری شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده صحیح از انرژی‌ و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به جای انرژی با سوخت‌های فسیلی تاکید کرد: فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به محدودیت انرژی‌های موجود یکی از بهترین راهکارهای تحقق این مهم است.

به گفته وی؛ فعال سازی کمیته‌ها و کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی در منطقه، استفاده از انرژی‌های برگشت پذیر، حذف لامپ‌های پر مصرف، کنترل و پایش تجهیزات مصرف کننده، نصب سیستم تامین توان الکتریکی با استفاده از صفحات خورشیدی در ایستگاه حفاظت کاتدیک، تکمیل بانک اطلاعات انرژی، تقلیل هزینه‌های مربوط به مصرف آب، برق و گاز در ساختمان‌های اداری و منازل سازمانی با توجه به پایش‌های انجام شده در زمینه کاهش هزینه‌ها، استفاده بهینه از فضاهای اداری موجود و انطباق آن با استانداردهای مربوطه و... بخشی از مهمترین اقدامات این کمیته برای کسب عنوان نخست بود.

دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق؛ اجرای پروژه اصلاح الگوی مصرف در برخی ساختمان‌های منطقه، توسعه انرژی‌های نو در قالب طرح نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در برخی مراکز و ساختمان‌های منطقه، اجرای طرح‌های ارزیابی کیفی و زیست محیطی منابع آب مصرفی، نصب سیستم‌های هوشمند سرمایشی و گرمایشی و... را از مهمترین دلایل کسب این موفقیت دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها