مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر:

اردوهای جهادی، مطالبه گری و تربیت جوانان انقلابی

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: آنچه که از مطالبه گری هم مهم تر است، دانشجویانی هستند که می آیند در روستا و مدتی را دور از خانواده، رفاه و راحتی می گذرانند؛ این واقعا یک نوع ایثار و از خودگذشتگی است که مقام معظم رهبری نیز برای تربیت جوان انقلابی، بر آن تاکید دارند.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۷۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

 


به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه، اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه با شرکت 25 نفر از  دانشجویان خواهر و برادر، در روستاهای کوهک و رودشور شهرستان گناوه آغاز شده است.

شهاب لیراوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در گفت و گو با بسیج، گفت: روستای کوهک از توابع بخش ریگ و از جمله روستاهای محروم به شمار می رود که حدود 50 خانوار در آن زندگی می کنند و اهالی روستا از بدو ورود گروه  جهادی، استقبال ویژه ای از برنامه ها و حضور جهادگران داشته اند.

وی اضافه کرد: در این فرصت، کلاس های مختلفی از جمله کلاس کامپیوتر، نقاشی، احکام، قرآن، والیبال، فوتبال، کاراته، خیاطی و گونی بافی، برای رده های مختلف سنی در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در روستاهای رود شور و کوهک برگزار می شود.

لیراوی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، وجود یک جوان متشرع و مومن در یک مجموعه روستایی، مصداقی از آیه قرآن است و امیدواریم بتوانیم در این راه، اثرگذار باشیم.

علی رحیمیان مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر پس از بازدید از اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در روستای کوهک و رود شور، ضمن خداقوت و خسته نباشید به این دانشجویان جهادگر، گفت: این کار، بسیار ارزشمند و مقدس است و کارهایی که این دانشجویان در روستاهای محروم انجام می دهند، نشان دهنده اخلاص و تقوای الهی آنان است.

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر افزود: این کار جهادی، نتیجه ۳۰ روز، روزه داری و تلاش برای اصلاح اخلاق و کردار است که باعث شده این جوانان، از تفریح و استراحت خود بگذرند و با حضور در این روستاها و مناطق محروم، اقدام به گسترش معنویات و اجرای منویات مقام معظم رهبری و همچنین در راستای محرومیت زدایی کوشش کنند.

وی ابراز داشت: علی رغم وجود گرمای شدید در اینجا، کمبود امکانات در بخش حمل و نقل، پشتیبانی و دیگر فضاها نیز، سختی کار را دوچندان کرده است و می طلبد که مسئولین دولتی با حضور در این روستاها و مناطق محروم، مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند و توجه بیشتری برای رفع محرومیت ها داشته باشند.

رحیمیان اظهار داشت: ما اول حضور و بعد خدمات رسانی را در نظر می گیریم، ‌زیرا وقتی شما در یک منطقه حضور می یابید و مشکلات را می بینید، بهتر می توانید برای آن راه حلی پیدا کنید.

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر خاطر نشان کرد: دانشجویان جهادگر، به خاطر هدف  مقدسی که داشتند، توانسته اند از در محبت افراد روستا را جذب کنند و برنامه های خود را در حوزه های فرهنگی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، علمی و آموزشی برای فرزندان عزیز این روستا انجام دهند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی، دو موضوع مهم مطالبه گری و تربیت نیروی انقلابی را پیگری می کند، تصریح کرد: دانشجویان بسیجی با حضور در این مناطق و آشنایی با نواقص و محرومیت ها، مشکلات را به مسئولین انعکاس می دهند و از آن ها دعوت و می کنند که در این روستاها حضور یابند و از نزدیک این کمبودها را ببییند و سپس رفع محرومیت ها را از آنان مطالبه می کنند.

رحیمیان ادامه داد: اما آنچه که از مطالبه گری هم مهم تر است، دانشجویانی هستند که می آیند در روستا و مدتی را دور از خانواده، رفاه و راحتی می گذرانند؛ این واقعا یک نوع ایثار و از خودگذشتگی است که مقام معظم رهبری نیز برای تربیت جوان انقلابی، بر آن تاکید دارند.

مسئول اردوهای جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر، در ادامه تاکید کرد: باید این موضوع در بین دیگر دانشجویان نشر پیدا کند و ایجاد انگیزه ای بشود که دوستان دیگری نیز در این اردوها حضور پیدا کنند.

رحیمیان اذعان کرد: این اردو ها بسیار ارزشمند است و تمام حسناتی که یک مومن می تواند داشته باشد را در بر دارد.

بر اساس این گزارش بسیج، این اردو تا ده روز آینده ادامه خواهد داشت و برنامه های مختلفی از جمله جشنواره غذاهای سنتی، دیدار با خانواده های شهدای روستای رود شور و کوهک، مسابقه تیراندازی و طناب کشی و برگزاری کلاس های آموزشی و معرفتی برای اهالی روستا، اجرا می شود.

 

 

 

ارسال نظرات