مدیر کل ارزیابی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری استان زنجان:
عمده آتش سوزی های رخ داده در مناطق هدف کشور مربوط به عوامل انسانی به ویژه شکارچیان، دامداران و مسافران و طبیعت گردان است.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۶۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل ارزیابی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال در صورت تخصیص اعتبار طرح های بیابان زدایی و مقابله با گرد و غبار به سطح 90 هزار هکتار و طرح های آبخیزداری به سطح 650 هزار هکتار در کشور اجرایی می شود.

اسکندری افزود: جامع نگری و مدیریت جامع آبخیز با مشارکت مردم از اولویت های اساسی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در سال 95 است چرا که معتقدیم حضور مردم می تواند در عملیاتی شدن پروژه های هدف نظیر مرتعداری، آبخیزداری و جنگلداری موثر واقع شده و گره گشا باشد.

وی اظهار داشت: آتش سوزی های به ثبت رسیده این مدت از سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد بالا ولی از نظر مساحت پایین بوده است.

اسکندری تصریح کرد: عمده آتش سوزی های رخ داده در مناطق هدف کشور مربوط به عوامل انسانی به ویژه شکارچیان، دامداران و مسافران و طبیعت گردان است.

وی افزود: امسال در 14 نقطه کشور بالگرد مستقر شده است.

مدیر کل ارزیابی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به افزایش بارندگی ها و در نتیجه رشد پوشش گیاهی در عرصه های ملی و طبیعی گفت: از آنجایی که احتمال اینکه با کمترین غفلت شاهد خسارت جبران ناپذیری در بحث آتش سوزی اراضی ملی و طبیعی شویم ضروری است تا به حفظ و حراست از مناطق هدف، اهمیت ویژه ای قائل شویم.

اسکندری با اشاره به توسعه طرح جنگل کاری اقتصادی با کشت گونه هایی نظیر بنه خاطر نشان ساخت: 8 هزار گونه گیاهی در مراتع کشور وجود دارد که 2 هزار و 300 مورد مربوط به گونه های صنعتی و دارویی است.

ارسال نظرات