امام جمعه اردکان در همایش عفاف و حجاب:

مدیران رده بالای کشور باید در زمینه عفاف و حجاب با اراده و اعتقاد بیشتری عمل کنند

امام جمعه اردکان در جمع بانوان شرکت کننده در همایش عفاف و حجاب گفت : مدیران رده بالای کشور باید در زمینه عفاف و حجاب با اراده و اعتقاد بیشتری عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۱۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در این برنامه ضمن گرامیداشت سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است گفت : معارف دین اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) روی حفظ حریم زن و مرد نامحرم تأکید دارد و باید این حریم همه جا حفظ شود .

وی افزود : این حجاب و عفافی که ما امروز از آن دفاع می کنیم میراث خون هزاران شهید است که باید از آن پاسداری کنیم .

امام جمعه اردکان با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت : اگر در دولت و صدا و سیمای ما حجاب رعایت بشود بسیاری از معضلات حل خواهد شد و در این زمینه باید مدیران رده بالای کشور با اراده و اعتقاد بیشتری عمل کنند .

وی گفت : موضوع عفاف و حجاب بسیار مهم است و در دین ما نیز بر آن تأکید شده است که اسلام در روابط زن و مرد نه ممنوعیت مطلق قائل است و نه از هم گسیختگی مطلق بلکه بر حفظ حریم ها تأکید دارد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : حجاب یکی از جلوه های مسلمانی است .

وی گفت : اگر عفاف و حجاب مهم نیست چرا برای دشمنان ما مهم شده است ؟ چرا برای برخی از کشورها آنقدر مهم شده است که حاضرند اتهام نبود دموکراسی را بپذیرندو جلو بانوان مسلمان را بگیرند ؟ چرا برای ما مهم نباشد ؟! در برخی از کشورهای غیر مسلمان جهت تأمین امنیت بانوان اقداماتی نظیر جداسازی قطارهای شهری و اتوبوس ها را انجام داده اند که برای ما جای تأسف دارد .

امام جمعه اردکان افزود : از بس حجاب جزء ضروریات دین شده است اگر زنی بیاید و اعلام کند من مسلمانم اما سر و رویش باز باشد شما هم این اسلام را از او نمی پذیرید زیرا زن مسلمان منهای حجاب مسلمان نیست و عرف جامعه مسلمان نمی پذیرد زن مسلمانی سر برهنه باشد .

وی گفت : ممکن است ما نتوانیم کار زیادی انجام بدهیم اما باید با قلب و زبان خود از عفاف و حجاب دفاع کنیم و مثلا اگر متوجه شدیم در یک اداره ای می خواهند حریمی را درست کنند باید از آن دفاع کنیم زیرا ما با شخص کاری نداریم ولی وقتی در راستای حفظ حریم زن و مرد یک تصمیم خوبی گرفته می شود باید حمایت کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت : وجود اماکن مخصوص بانوان جهت تفریح و درمان و امور دیگر موجب آرامش بانوان خواهد شد .

وی تصریح کرد : یکی از بزرگترین خدمات و حمایت هایی که بانوان می توانند از این نظام داشته باشند حفظ و ترویج حجاب در جامعه است .

امام جمعه اردکان توصیه کرد که در انجام امر به معروف و نهی از منکر و تذکر دادن به دیگران باید با سلیقه عمل کرد تا خدای ناکرده موجب دل زدگی دیگران از حجاب و عفاف نشود .

پاسخ به سؤالات شرکت کنندگان در این همایش و تجلیل از تعدادی از بانوان محجبه حوزه بسیج اداری کارمندی اردکان از دیگر برنامه های این مراسم بود .


ارسال نظرات