رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: کسی که تربیت اسلامی شده باشد حاضر نیست پشت میز بنشیند و اصرار می کند رئیس نشود اما کسی که اسلامی تربیت نشده حاضر است رأی بخرد و هر جور به هر وسیله ای به ریاست برسد.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۰۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،سردار نقدی در افتتاحیه بیست و یکمین دوره طرح ولایت اظهار داشت : امروز کشور بیشتر از هر زمانی محتاج چنین دوره هایی برای شناخت مبانی اسلام است.


 نقدی با بیان اینکه امروز در دوره ای هستیم که باید به اولویت ها توجه کرد،گفت: امروز 37 سال از انقلاب می گذرد و شاهد پیروزی های اسلام و انقلاب در صجنه های بین المللی هستیم ولی مشکلات و چالش هایی نیز پیش رو داریم.

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات ما مربوط به دشمنی است اما بخش زیادی هم مربوط به ناتوانی های خود ما است. لازم است این بخش را خود جبران کنیم تا بخشی که مربوط به دشمنان است را خداوند در هم بکشند و باعث فتح بزرگ شود.البته شاید این لطف پرودگار به ما است که شاهد فتوحات بزرگ تر و درهم شکستگی کامل استکبار نیستیم تا به ما فرصت بدهند بیاموزیم چگونه می توانیم جوامع بشری را اداره کرد.

نقدی ادامه داد:دو نیاز اساسی که باید مرتفع شوند تا در مسیر درست گام برداریم تربیت و اخلاق است،تربیت انسانی و تزکیه است ،هر چند پس از پیروزی انقلاب قدم های زیادی برای آن برداشته شده است اما در سایر موارد رشد بیشتری نسبت به تزکیه داشته ایم که اگر تزکیه نباید شاهد مشکلات امروزی می شویم. افرادی که به خاطر ریاست و مال و منال دروغ می گویند، دست در جیب مردم و بیت المال می کنند و در مقابل مؤاخذه می گویند کار ما مبنای قانونی دارد!

وی گفت: وقتی می بینیم زیر دستان ما به خاطر یک کیلو گوشت مشکل دارند،  ولو قانونی باشد چگونه می توانیم به بیت المال دست درازی کنیم؟وجدان کجا رفته است؟
 
نقدی تصریح کرد: کسی که تربیت اسلامی شده باشد حاضر نیست پشت میز بنشیند و اصرار می کند رئیس نشود اما کسی که اسلامی تربیت نشده حاضر است رأی بخرد و هر جور به هر وسیله ای به ریاست برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:دانشگاه ما امروز بسیار بسیار از تربیت دینی کم بهره است. دستگاه علمی کشور تنها خود را موظف به پر کردن ذهن دانشجویان نسبت به اطلاعات علمی می داند اما نسبت به تربیت دینی احساس مسئولیت نمی کند.

وی افزود: اگر تربیت دینی و این مسئولیت پذیری بود به سادگی شبکه های فاسد ماهواره ای و مجازی را در اختیار نوجوانان قرار نمی دادند درحالی که می توانستند جلوگیری کنند.

نقدی گفت:امروز به شدت در مدیریت های کلان کشور از کج فهمی ها رنج می بریم، بسیاری از اینها اسلام را نمی شناسند. آن مدیر می گوید در همه جهان حقوق های آنچنانی عادی است، اینجا همه جای دنیا نیست اینجا جایی است که باید اسلامی مدیرت شود و اسلام حکومت کند، اسلام تکلیف کرده است که مدیران و مسئولان عالی کشور همچون مردم زندگی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه علم مدیریت ما آلوده است و روانشناسی و سیاست غربی در دانشگاهها تدریس می شود عنوان داشت: کارگزار دیپلماسی کشور با مبانی تربیت می شود که کارگزار دیپلماسی آمریکا و فرانسه با آن مبانی تربیت شده است. این در حالی است که شما به تکالیفی در جامه بشری معتقدید که او نیست و جهان بینی شما و او فرق می کند.

وی ادامه داد: خیلی از مفاسد و مشکلات ما در اینجا ریشه دارد، اگر مدیران ما مبنای فکر آنها و اندیشه آنها بر مبنای فلسفه الهی و اسلامی بود، بسیاری از مشکلات امروز را دچار نبودیم. دانشگاه ما از علوم اسلامی و انسانی بی بهره است.

نقدی در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در دوره گفت: باید تلاش کرد و مطالبه کرد برگزاری چنین  دوره هایی به روال اصلی دانشگاه های کشور تبدیل شود.


ارسال نظرات