مراسم سالگرد بزرگداشت خلبان شهید سرتیپ دوم سعید ذوالفقاری از خلبانان برجسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در شهر گرمدره برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۳۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ در آستانه سالگرد روزهایی که به دیدار دلباختگان راه خدمت و ایثار می رویم، عروج مردی از رَباط عشق و پایمردی، حکایت تازه ای برای شهادت رقم زد.

 

سرتیپ دوم نیروی هوایی ارتش در حالی سوار بر هواپیمای فانتوم خود بر فراز شهر شیراز پرواز می کرد که ناگهان متوجه شعله ور شدن آتش در بخشی از بدنه هواپیما به دلیل نقص فنی می شود.

 

سعید ذوالفقاری که به همراه یاسر محمدیان؛ شاگرد و هم رزم خود در این ماموریت حضور داشت، با آگاهی یافتن از وقوع حادثه، به دشواری هواپیمای سانحه دیده را از فراز شهر و روستاهای منطقه عبور داده تا مانع سقوط هواپیما و آسیب رسانی آن به شهروندان شود.

 

زمان از دست رفته به دلیل نوعدوستی خلبان، فرصت پرش از هواپیما را از او و همراهش گرفته و زمانی این کار انجام می گیرد که هواپیما منفجر شده و شدت انفجار، خلبان قهار کرجی و همراهش را به دیار باقی هدایت کرده است.

 

خلبان سرتیپ دوم سعید ذوالفقاری تولد یافته به سال 1353 بود که در سال 71 وارد نیروی هوایی ارتش شده و نامداران بجرسته این نیرو به شمار می آمده است. وی درجه سرتیپ دومی خود را در سال جاری دریافت کرده و استان پرواز خلبان ها بوده است که در سانحه انفجار هواپیمای فانتوم خود در نوزدهم ماه مبارک رمضان، به شهادت رسیده است.

 
مراسم سالگرد وی که از خلبانان برجسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در شهر گرمدره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیکر این خلبان ایثارگر در قبرستان شهدای گرمدره به خاک سپرده شده است.

مراسم سالگرد بزرگداشت خلبان سرتیپ دوم « شهید سعید ذوالفقاری» برگزار شد

مراسم سالگرد بزرگداشت خلبان سرتیپ دوم « شهید سعید ذوالفقاری» برگزار شد
خبرنگار:ش. چلانیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها