حجت الاسلام سیف الله دهقانی با اشاره به 26 تیر ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان گفت : بی‌شک شورای نگهبان برای جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ارزشمندی است زیرا حافظ قانون اساسی بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۲۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام سیف الله دهقانی خطیب جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به مناسبت های هفته از جمله 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: برای محافظت قانون اساسی احتیاج به نهادی به نام شورای نگهبان است که از افرادی خبره و فقیه تشکیل شده تا از قانون اساسی محافظت و پاسدداری کنند.

امام جمعه بهاباد به نحوه تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در سال 59 به فرمان حضرت امام خمینی تشکیل شد که این شورا مرکب از 12 نفر عضو میباشد که 6 نفر از این اعضاء حقوقدان هستند که از سوی قوه قضائیه به مجلس معرفی می شوند و با رای نمایندگان تعیین می شوند و 6 نفر هم فقیه عادل واجدالشرائط هستند که از سوی مقام معظم رهبری معرفی می شوند.

امام جمعه بهاباد با جمله ای از مقام معظم رهبری در باره شورای نگهبان گفت: معظم له فرمودند قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان است و دشمنان بدانند این نهاد همچون تیری در قلب دشمنان اسلام است.

وی افزود : شورای نگهبان قانون اساسی از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در این مورد تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش‌ از اجرا، به تأیید این شورا می‌رسد تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشد.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی به هفته تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت : بهزیستی و تامین اجتماعی دو نهادی هستند که جایگاه خاصی در دنیا ودر نظام جمهوری اسلامی دارند.

وی بیان کرد : سازمان بهزیستی باید مشکلات افرادی را که از آسیب های اجتماعی در جامعه برخوردارند را بررسی و حل نماید.

دهقانی با بیان اینکه تامین اجتماعی باعث آرامش روحی است افزود : انسان یا فردی در جامعه اگر دید آسیبی به اورسیده همین که بیمه هست دیگر نگرانی ندارد و این خود باعث آرامش روحی است که به انسان می بخشد.

امام جمعه بهاباد به مسئله برجام اشاره کرد و گفت : با گذشت یکسال از برجام هسته ای باید دستاوردی را مطرح کنند چه دستاوردی از برنامه های هسته ای 1+5 داشته اند آیا تحریمهائی که دوست و دشمن می گفت باید برطرف شود برطرف شده است ؟ آیا تحریمهایی که می گفتند دیوار بی اعتمادی ایجاد شده است آیادیوار بی اعتمادی فروریخته است ؟آیا مستکبرین دست از شیطنتشان برداشته اند اینها همه سوالاتی است که بعد از مسئله برجام همه می پرسند که هیچ کس گزارشی نداده است .

وی تصریح کرد : دشمنی مانند آمریکا دشمن است و هیچ گاه دست از دشمنی بر نمی دارد و باید با همان روحیه انقلابی که داریم جواب تمامی عهد شکنی هایش را که برجام دارد را به او بدهیم.

حجت الاسلام دهقانی به هفته مدیریت مصرف برق اشاره کرد و افزود : 26 تیر الی 31 به عنوان هفته مدیریت مصرف برق نامگذاری شده است.

وی به صرفه جوئی در وسایل برقی اشاره کرد و افزود : با استفاده از وسایل بهینه در مصرف انرژی وبرق صرفه جوئی کنیم تا زیاد در مصرف برق اسراف نکنیم.

دهقانی با اشاره به اهميت فرهنگ سازي در صرفه جويي برق گفت: مصرف بهينه برق نقش بسزايي در پيشرفت وآباداني كشور دارد.

امام جمعه بهاباد با تاكيد بر مديريت منابع انرژي گفت: استفاده مناسب از لوازم خانگي پرمصرف در زمان اوج مصرف به ويژه در روزهاي گرم سال مي تواند به مديريت منابع انرژي كمك كند و بايستي به اين مهم توجه ويژه اي داشت.

وی بهینه مصرف کردن برق و آب را امری لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: بهینه مصرف کردن برای این است که دیگران نیز از این موهبت الهی بتوانند استفاده کنند.

ارسال نظرات