نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آل‌سعود و وهابیت تکفیری خیال می‌کنند با تخریب آثار اسلامی و ویرانی قبور بقیع یا با ازدواج سیاسی با صهیونیست‌ها می‌توانند به موفقیت برسند هرگز چنین نخواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۱۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی این هفته در جمع نمازگزاران کلانشهر اراک اعتقادات، اخلاقیات و اعمال را سه محور اسلام دانست و گفت: یکی از وظایف ما در این زمینه رعایت عفاف و پاکی و اخلاق است؛ عفاف یک جهاد بزرگ است.

وی افزود: بشر امروز به دلیل نبود روابط صحیح سیاسی و اجتماعی دچار آسیب شده و به جان یکدیگر افتاده‌اند اما اگر اخلاق کریمه و رعایت حقوق دیگران مورد توجه قرار گیرد بی‌شک زندگی انسان‌ها در صلح و برادری خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد از جمله حوادث افغانستان، یمن، عراق و بحرین به خاطر این است که گرگ‌های دنیا با هم دعوا دارند اگر روابط انسان‌ها و ملت‌ها براساس عدالت باشد شاهد این موارد نخواهیم بود.

دری‌نجف آبادی با اشاره به موضع‌گیری‌های سازمان ملل در مقابل حوادث جهان اسلام گفت: سازمان ملل که بعد از جنگ جهانی دوم داور شده به مانند ابوموسی اشعری است، شورای امنیت سازمان ملل و بان‌کی مون یک روز آل‌سعود را تجاوزگر خطاب می‌کند و اگر دلارهای سعودی را دریافت کند ما را متهم می‌کند.

وی افزود: اسلام یک تابلو برای عدالت، صلح و انسان دوستی معرفی کرده که دارای سه زاویه مهم است، اینکه ما با اعتقادات راسخ و عمل به احکام الهی روابط انسانی داشته باشیم سه زاویه‌ای است که پیامبر اسلام(ص) به عنوان علم مطرح کردند.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی حیا و عفاف را مرتبط با یکدیگر دانست و ادامه داد: حیا سرمایه بزرگی است که در رفتار و گفتار، اخلاق و ظاهر باید وجود داشته باشد همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند "حیا یکی از شاخه‌های ایمان است" و در جای دیگر فرمودند "حیا و ایمان در یک رابطه و زنجیر هستند".

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر خطبه‌ها تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیازمند افراد متخصصی هستیم که باید متعهد و مومن باشند و مسئولیت را برعهده بگیرند به واقع باید خدمتگزار مردم باشند.

دری‌نجف آبادی با اشاره به بسترهای تحقق اقتصادمقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند همت‌های بلند است، تحقق اقتصادمقاومتی مالک اشترها می‌خواهد نه کسانی که با حقوق‌های نجومی تنها به فکر منافع خود باشند.

عفاف و حجاب سدی محکم در برابر دشمنان

وی افزود: عفاف و حجاب برای همه لازم است و این اصول سرمایه هر ملتی است، عفاف و حجاب مایه برکت است و بایستی در راستای حراست و حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم و نباید تحت تاثیر تبلیغات دروغین دشمن قرار گیریم.

دری‌نجف آبادی دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت دانست و افزود: از نظر اسلام دنیا محیطی برای خدمت است و باید برای خدمت به مردم تلاش کنیم؛ هیچ چیز بهتر از خدمت به خلق نیست.

وی با گرامیداشت شهادت حمزه سیدالشهدا گفت: جنگ احد و شکست مسلمانان در این جنگ به خاطر نافرمانی از پیامبر اسلام(ص) بود که باعث شد حوادث دلخراشی در این جنگ رخ دهد و خسارات سنگینی به مسلمانان وارد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آل‌سعود و وهابیت تکفیری خیال می‌کنند با تخریب آثار اسلامی و ویرانی قبور بقیع یا با ازدواج سیاسی با صهیونیست‌ها می‌توانند به موفقیت برسند هرگز چنین نخواهد شد.

دری‌نجف آبادی با اشاره به هفته بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: تا جای ممکن باید تلاش شود که هزینه‌ها برای اقشار مستضعف و نیازمند کاهش یابد و در ازای آن خدمات افزایش یابد؛ هنر این نیست که هزینه‌ها را اضافه کنیم، هزینه‌های بیجا باید کاهش یابد.

وی افزود: هنر در اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان است؛ وزارت بهداشت و درمان هم به جای اینکه هزینه‌ها را اضافه کند خدماتشان را ارتقا دهند؛ باید خدمتگزار مردم باشیم؛ همه دستگاه‌ها و نهادها در راستای خدمت به ملت گام بردارند.

خطیب جمعه اراک در پایان خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی با تمام توان و با صداقت و خلوص برای خدمت به مردم تلاش کنند چراکه ملت تحمل هزینه‌های اضافه را ندارند در شرایط فعلی همه باید قانع باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات