فرمانده سپاه ناحیه آستارا خبر داد:
فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: برنامه های فرهنگی و هنری در سواحل آستارا با افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی و اجرای ویژه برنامه های شاد در طرح سالم سازی سفیر امید این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۴۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، آیین افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی و اجرای ویژه برنامه های شاد در طرح سالم سازی سواحل آستارا شب گذشته (23 تیر) با حضور مسئولان محلی در طرح سالم سازی سفیر امید این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد علی علی‌زاده، فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این آیین گفت: سپاه ناحیه آستارا در راستای تقویت فرهنگ ناب اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان از ظرفیت سواحل برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران و گردشگران استفاده می‌کند.

وی افزود: واحد فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه آستارا همانند سال های گذشته به منظور ایجاد نشاط و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در طرح های سالم سازی سواحل دریا در دو طرح ساحلی سفیر امید و صدف اقدام به برگزاری و اجرای برنامه های متنوع در طول ایام تابستان می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه نمایشگاه های واحد فرهنگی و اجتماعی سپاه آستارا برای چهارمین سال پیاپی در سواحل این شهرستان برپا شده است، افزود: در این نمایشگاه های ساحلی غرفه های شامل عفاف و حجاب، ایستگاه ورزش و سلامت، مدیریت و استقبال، ایستگاه بهداشت، نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، غرفه عرضه محصولات غذایی بومی و محلی، نماز خانه و غرفه مشاوره دینی و خانواده دایر شده است

سرهنگ علی‌زاده تعداد غرفه های موجود در دو طرح سالم سازی سفیر امید و ساحل صدف را ۲۰ غرفه اعلام و تصریح کرد: این پایگاه ها تا پایان شهریور سال جاری دایر بوده و مراسمات فرهنگی از جمله تئاتر و اجرای نمایش طنز با موضوع آسیب های اجتماعی و با حضور هنرمندان برجسته استانی و شهرستانی، برپایی نماز های جماعت، محفل انس با قرآن و پخش برنامه‌های ورزشی و سریال‌های ایرانی از طریق ویدیو پروجکشن از جمله برنامه های این نمایشگاه ها در طرح سالم سازی سفیر امید و ساحل صدف در طول ایام تابستان می‌باشد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا ادامه داد: سایر برنامه‌های سالم و مفرح فرهنگی و ورزشی نظیر جشنواره های غذاهای بومی و محلی، مجسمه های شنی، جشنواره بادبادک ها، مسابقات ورزشی، نشست های بصیرتی، فوتبال و والیبال ساحلی، مچ اندازی و دیگر ورزش‌های بومی و محلی از جمله برنامه‌های مهم این پایگاه‌های ساحلی برای شهروندان و مسافران است.

وی با اشاره به اینکه دشمن شبانه روز با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی در تلاش است تا ارزش ها و آموزه های دینی را تخریب کند، مهم ترین رویکرد اجرایی طرح‌های فرهنگی سواحل را پر کردن اوقات فراغت عنوان کرد و افزود: شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند در شب های تابستان و در طول هفته دو بار از برنامه ها و تولیدات هنری هنرمندان این شهرستان استفاده کنند.

سرهنگ علی‌زاده با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری سپاه ناحیه آستارا با محوریت سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود، گفت: طرح سالم‌سازی سواحل بهترین فرصت برای برجسته‌سازی و تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلام ناب محمدی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، بندر مرزی آستارا با 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی ، دارای سه طرح سالمسازی دریا یکی به نام طرح آق در هفت کیلومتری شهر آستارا و در روستای سیبلی ، دیگری طرح سالمسازی لوندویل و دیگری سفیر امید در ساحل خود شهر آستارا است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در مرز با جمهوری آذربایجان و در مسیر جاده ای شمالغرب کشور یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می‌شود.

ارسال نظرات