نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه زنجان:

فرهنگ سازي نقش بسيار مهمی برای مقابله با فرارهاي مالياتي است

فرهنگ سازي و بستن راههاي فرار مالياتي نقش بسيار پررنگي را برای مقابله با فرارهاي مالياتي ايفا مي کند.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۹۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه زنجان در ديدار با جمعي از مسئولان اداره کل امور مالياتي استان زنجان، ضمن تبريک هفته فرهنگ مالياتي به همه کارکنان نظام مالياتي به ويژه اداره کل امور مالياتي استان، گفت: با وجود مسائل فرهنگي عديده در خصوص پرداخت ماليات در جامعه، خدمت رساني در اين عرصه کار را براي خدمتگزاران بسي دشوار مي سازد.

حجت الاسلام خاتمي افزود: رکود اقتصادي و وجود فرارهاي مالياتي و محدوديت منابع ، زمينه ساز نارضايتي هايي در سطح کشور در اين سالها بوده است.

وی در ادامه با اشاره به گزارشهاي این اداره، دستگاههاي نظارتي و مراجعات عمومي مردم و برخورد با اذهان عمومي اظهار داشت: تا کنون حتي با يک مورد نارضايتي از خدمات کارکنان امور مالياتي استان مواجه نشده ام و رضايتي عمومي به ويژه در خصوص تکريم ارباب رجوع بسيار بالاست و از گزارشهاي واصله نيز اين چنين مشهود است.

حجت الاسلام خاتمي در ادامه با اشاره به وجود آمار فرارهاي مالياتي بالا در استانهاي ديگر،تصریح کرد: خوشبختانه در استان زنجان آمار فرارهاي مالياتي پايين است؛ براي مقابله با اين پديده مخرب سازوکارهاي مختلفي بايد انديشيده شود که البته دست اندر کاران اين نظام سالهاست در حال برنامه ريزي و اعمال روشهاي گوناگون هستند.

وی با اشاره به راه مؤثر برای مقابله با فرارهاي مالياتي افزود: فرهنگ سازي نقش بسيار پررنگي را برای مقابله با فرارهاي مالياتي ايفا ميکند و همینطور بستن راههاي فرار مالياتي، که خود در نهايت ايجاد و تقويت کننده فرهنگ در جامعه خواهد بود.

نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تلاش جهادگرانه کارکنان اداره کل امور مالياتي استان در راه تحقق اهداف نظام مالياتي کشور و در راستاي اطاعت از اوامر مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) در رابطه با جديت در اعمال اقتصاد مقاومتي، خاطر نشان ساخت: وجود آمار عالي از اداره شما بيانگر همکاري و همدلي کارکنان در نظامي هماهنگ و هدفمند مي باشد که نتايج آن به وضوح در جاي جاي و گوشه کنار اين استان مشهود مي باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار