رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران گفت: ۳۶ طرح نمایش‌نامه به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج مازندران ارسال شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۷۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،به نقل از سازمان بسیج هنرمندان مازندران، قهرمان سعیدی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج  را در راستای تحقق آرمان‌های نظام در نیل به فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی و با هدف شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی با تاکید بر نگارش نمایشنامه‌های جدید با هدایت و نظارت استاد راهنما و حمایت از تولید برگزار می‌کند.

وی افزود: فراخوان مرحله استانی این جشنواره در بین هنرمندان مازندران توزیع  و بعد از اعلام فراخوان 36 طرح  نمایشنامه از سوی نویسندگان استان به دبیرخانه این جشنواره در ساری ارسال شد.

سعیدی ادامه داد: کار بازخوانی آثار رسیده به دبیرخانه همزمان با 19 تیر در این سازمان با حضور داوران تئاتر استان متشکل از  سینا دلشادی، محمدرضا ضمیرپور و میثم زندی انجام شد که در مجموع 10 اثر منتخب شامل 8 نمایش نامه صحنه ای و 2 نمایشنامه خیابانی به دبیرخانه سراسری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج ارسال شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: رویکرد و تاکید جشنواره بر نگارش نمایش نامه‌های جدید و تولیدآثار نو بر اساس اهداف و اولویت‌های موضوعی اعلام شده بوده که نگارش نمایش‌نامه توسط نویسنده پس از تائید و پذیرفته شدن خلاصه اثر از سوی دبیر خانه جشنواره در فرایند راهنمایی و نظارت استاد راهنما و ارائه نمایش‌نامه مکتوب به صورت کامل و تایپ شده به همراه نسخه word به ضمیمه تائیدیه استاد راهنما به دبیرخانه جشنواره تا 25 شهریور اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای عمومی نمایش‌ها در سطح استان نیز از 12 آذر تا سوم دی برگزار می‌شود، بعد از تایید آثار توسط استاد راهنما نسخه تصویری آثار اجرا شده به دبیرخانه کشوری تا دهم دی‌ماه سال جاری ارسال و جشنواره کشوری تئاتر بسیج نیز همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سعیدی گفت: موضوعاتی از قبیل ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و مدافعان حرم، ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم و دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص، ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن، ادبیات متعهد، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات زنان ، نمایش و گوهر آفرینش و ادبیات متعهد، نمایش و رسانه‌های مجازی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و تهاجم فرهنگی، ادبیات پسا استعماری، نمایش و مقام والای زن و ادبیات پایداری، نمایش و حجاب و عفاف را از جمله اولویت‌های موضوعی جشنواره برشمرد.

رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج مازندران افزود: به لحاظ حمایت از هنرمندان و آثار تولیدی پس از انجام نگارش نمایش‌نامه و تایید استاد راهنما به نویسندگان اثار کمک هزینه تولید پرداخت خواهد شد و نمایش‌نامه‌های تولیدی برای حضور در مسابقه نمایش‌نامه‌ نویسی معرفی و از اولویت ویژه ای برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها