مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل:

حجاب برای زن به معنای عصمت اوست

حجت الاسلام مسلم رضایی، تأکید کرد: کنترل چشم می تواند از مهم ترین و اساسی ترین اصول عفاف باشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۳۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل با اشاره به هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد:‌حجاب برای زن به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است . و نه فقط عصمت و حفظ زن؛ بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد و همه خانواده است.

رضایی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)، گفت: حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است. بدون چادر هم حجاب ممکن است. حجاب به معنای پوشیدن سالم است نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است.

وی با اشاره به روایتی ازرسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) عنوان کرد: از نگاه های زیادی بپرهیزید؛ زیرا تخم هوس می پراکند و غفلت میزاید. از این رو کنترل چشم می تواند از مهم ترین و اساسی ترین اصول عفاف باشد، که باید در مرتبه اول رعایت گردد؛ چرا که چشم دروازه قلب و روح است(هرچه دیده بیند دل کند یاد).

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردل، با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام تصریح کرد: حضرت امام علی(علیه السلام)میفرماید: "العین رائدالقلب"، یعنی؛ چشم دل را به دنبال خود می کشد. بدین ترتیب کمترین کوتاهی در چشم پوشی از نگاه به نامحرم، تیری مسموم از سوی شیطان است.

حجت الاسلام رضایی، افزود: مسئله حجاب و پوشش زن و مستورنمودن زینت های ظاهری و باطنی وی اهمیت بسیاری دارد، همچنانکه خداوند در آیه 31سوره نور می فرمایند" «ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها»"،‌آیه دیگری در رابطه با پوشش وارد شده است که میفرمایند:" «یا ایهاالنبی قل لازواجک بناتک ونساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلان یوذین وکان الله غفورا رحیما»"(احزاب/59).

وی، ادامه داد: بر طبق تفاسیر، سبب نزول این آیه این بود، که شب هنگام که زنان مسلمان به قصد رفتن به مسجد و شرکت در نماز پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) از خانه بیرون می رفتند جوانان سر راه آنان می نشستند و با سخنان ناروا متعرض آنان می گشتند. در آیه 26سوره اعراف کتاب وحی در مورد پوشش وحجاب به همان مسئله لباس و پوشانیدن بدن که در سرنوشت آدم نقش مهمی داشته، اشاره کرده و می فرماید: ای فرزندان آدم! ما لباسی برای شما فرو فرستادیم که اندام شما را می پوشاند و برجستگی های بدنتان را پنهان میسازد،ولی فایده این لباس که برای شما فرستادیم تنهاپوشاندن تن ومستور ساختن عورتین نیست؛ بلکه مایه زینت شماست و اندام شما را زیبا تر از آنچه هست نشان می دهد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار