دبیر فدراسیون بوکس کشور گفت: بی عدالتی در داوری ها و همچنین لابی گری برخی کشورها در مسابقات انتخابی و گزینشی المپیک ۲۰۱۶ریو، مانع حضور ملی پوشان بوکس کشورمان در این المپیک شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۲۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

علی دانشمندفر دبیر فدراسیون بوکس در حاشیه فستیوال کشوری در اراک با اشاره به اینکه پرونده حضور تیم ملی ایران در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ریو بسته شد و تنها احسان روزبهانی، بوکسور وزن ۸۱کیلوگرم در المپیک به روی رینگ می رود،گفت : ورزشکارن هرچه در چنته داشتند رو کردند اما بی عدالتی و برخی زدوبندها موجب شد تا سفر تیم ملی به المپیک لغو شود و تنها روزبهانی راهی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو خواهد شد.

وی افزود: تیم بوکس حرفه ای ایران قرار بود با ترکیب سجاد محمد پور، امین قاسمی و سجاد محرابی عازم المپیک ریو شود اما با مشکلی که پیش آمد، تنها روزبهانی چمدان خود را برای این سفر می بندد.

دبیر فدراسیون بوکس تصریح کرد: نباید به امید این باشیم که شانس و قرعه پیروزی ما را رقم بزند بلکه باید باقدرت وارد میدان رقابت شویم که از سوی حریف جای هیچگونه بهانه جویی نباشد.

دانشمند فر افزود: به نظرم تا آن شرایط آرمانی فاصله زیاد داریم و بهتراست روی همین نخبگان نونهال ونوجوان سرمایه گذاری شود.

وی خاطر نشان کرد: المپیک ۲۰۱۶را از دست دادیم و از هم کنون باید برای المپیک بعدی برنامه ریزی کارشناسی دقیق و دور از هرگونه حاشیه صورت بگیرد تا بتوانیم به نتیجه دلخواه مردم کشورمان دست پیداکنیم.

دبیر فدراسیون بوکس اظهار داشت: قاره آسیا در حال تبدیل شدن به مهد و قطب بوکس دنیا بوده و سرمایه گذاری مالی و مدیریتی کلانی در این زمینه در دست انجام است.

وی ادامه داد: در کشور برنامه ریزی درست نداریم چراکه یک سال مانده به المپیک یادمان می افتد باید برنامه ریزی کنیم و از طرف دیگر هم تدارکات ضعیف است و هم ورزشکاران به خودباوری نرسیده اند.

دبیر فدراسیون بوکس بیان داشت: من تنها به سهمیه گرفتن معتقد نیستم، برای بوکس کشور باید فراتر از این برنامه ریزی کرد و ماباید به خاطر مدال المپیک بجنگیم نه به خاطر سهمیه!

وی در پاسخ به این سوال  که «احسان روزبهانی، تنها مسافر المپیک ریو در تورنمنت آزاد چین از ناحیه بینی آسیب دیده و این مساله ممکن است برای وی مشکل ایجاد کند؟» گفت: آسیب دیدگی بینی احسان برای حضور در المپیک مشکل ساز نبوده و به گفته خودش جدی نیست؛ وی در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می برد و قرار است تا رسیدن المپیک تمرینات خودش را دنبال کند.

دانشمند فر، با اشاره به فستیوال بوکس اراک، فستیوال های استعداد یابی نخبگان را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: هیچ یک از استان ها باور نداشتند که این فستیوال با چنین استقبالی پیگیری و روبرو شود.

دبیر فدراسیون بوکس در پایان شرایط بوکس استان مرکزی را خوب ارزیابی کرد و افزود: طی مذاکره ای که به اتفاق رئیس هیات بوکس استان با مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی داشتیم قرار شد بعد از المپیک مسابقات بوکس بزرگسالان کشور در اراک برگزار شود.

ارسال نظرات