خبرهای داغ:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: عملکرد انقلابی نظام اسلامی را از تهدیدهای دشمن نجات می‌دهد به همین علت باید شاخصه‌های عملکرد انقلابی را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی استخراج کرده و در جامعه اسلامی ترویج دهیم.
کد خبر: ۸۷۱۰۸۶۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری چهارشنبه شب در هفتمین یادواره شهدای منطقه دروازه‌ری قم که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) این منطقه برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی قبل از انقلاب اراده سیاسی نداشته است، اظهار کرد: تصمیم‌های سیاسی در آن دوران توسط افراد وابسته به خارج که در نهادهای تصمیم‌گیرنده حضور داشتند گرفته می‌شد که همان مفهوم نفوذ به معنای حضور افراد متجاوز در نهادهای تصمیم‌گیرنده است.

وی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب اسلامی، ایران مهره کوچکی تابع استکبار جهانی بوده است، مطرح کرد: ملت در آن دوران جایگاه سیاسی در جهان نداشته و شناخته شده نبودند اما اکنون تصمیم‌سازی‌های سیاسی در داخل کشور رقم زده می‌شود و مردم نسبت به این تصمیم‌گیری‌ها آگاهی مطلوبی دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از جایگاه سیاسی کنونی نظام اسلامی یاد کرد و افزود: قدرت سیاسی نظام اسلامی شرایط رسیدن کشور به جایگاه‌های برتر در جهان را فراهم ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی حاکم بوده است اما به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ دینی اسلام در کشور رشد کرد و توانسته در عرصه‌های مختلف آموزه‌های فرهنگی خود را به کشورهای دیگر انتقال دهیم.

سیاری با اشاره به اینکه دشمن قبل از انقلاب به ایران اسلامی به عنوان حلقه‌ای برای مقابله با مخالفان خود نگاه کرده است، تصریح کرد: فرماندهان نیروی دریایی قبل از انقلاب آموزش دیده کشورهای غربی بوده اما یک سال بعد از پیروزی انقلاب دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر ایجاد شد و دست‌اندرکاران امروز نیروی دریایی آموزش یافته انقلاب اسلامی هستند.

وی از تلاش دشمن برای تحریم نظام اسلامی یاد کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها ایران اسلامی در ساخت تجهیزات نظامی جایگاه والایی دارد، قبل از انقلاب اسلامی زیردریایی نداشتیم اما اکنون این تجهیزات توسط نیروی‌های متخصص داخل ساخته می‌شود.

سیاری با تاکید بر اینکه پرچم ایران اسلامی در اقیانوس‌های جهان از جمله آرام، اطلس، هند و دیگر آب‌های بین‌المللی برافراشته می‌شود، عنوان کرد: جایگاه کنونی نظام اسلامی در منطقه و فرامنطقه والاست به همین علت نیروی نظامی مسلحی نمی‌تواند مقابل این کشور مقاومت کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی منطقه است، اضافه کرد: بدون نظر نظام اسلامی تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود؛ امنیت کنونی نظام اسلامی یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب است که به برکت آن رفاه، دانش، پیشرفت و علم در کشور توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه امنیت ایران اسلامی در دنیا مثال‌زدنی است، مطرح کرد: پشتیبانی‌های مردمی یکی از راهبردهای اصلی نظام اسلامی است زیرا این قدرت در هشت سال دفاع مقدس به جهان اثبات رسیده و استکبار از آن هراسان است.

سیاری برگزاری مراسم‌های یادواره شهدا را راهکاری برای یادآوری آرمان‌های آنها دانست و اظهار کرد: یادواره شهدا مفهوم انقلاب را به نسل جوان انتقال می‌دهد به همین علت با حفظ راه شهدا عزت نظام اسلامی باقی می‌ماند اما اگر از این مسیر دور شویم دشمن از این غفلت به نفع خود استفاده می‌کند.

وی دشمن شناسی و ایستادگی در مقابل دشمن را انقلابی عمل کردن خواند و تصریح کرد: عملکرد انقلابی نظام اسلامی را از تهدیدهای دشمن نجات می‌دهد به همین علت باید شاخصه‌های عملکرد انقلابی را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی استخراج کرده و در جامعه اسلامی ترویج دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از وضعیت نامطلوب علمی کشور در قبل از دوران رژیم شاهنشاهی یاد کرد و افزود: اکنون نظام اسلامی به برکت انقلاب توانسته در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی برسد و در عرصه‌های مختلف علوم تولیدی خود را به مستضعفان جهان انتقال دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها