خبرهای داغ:
امام جمعه موقت با بیان اینکه چادر نوعی حریم برای زنان است که آنان را از نگاه نامحرمان مصون نگاه می دارد، گفت: اینکه رنگ مشکی برای چادر انتخاب شده به این دلیل است که رنگ مشکی چشم را خسته می‌کند و بهترین مانع برای چشم‌های مریض و نگاه‌های هرزه است.
کد خبر: ۸۷۱۰۸۶۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم شهریاری در همایش بالی برای پرواز که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در پارک ملت شهرستان فردوس و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم توجه حضرت زهرا(س) را به خود جلب کنیم باید شبیه ایشان باشیم و با رفتار و کردار آن حضرت سنخیت پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی آرایش زن مخصوص خانه و آن هم دور از چشم فرزندان بود، افزود: امروز آرایش زنان برای کوچه و خیابان است و حتی دختران جوان ما هم کیف مخصوص آرایش دارند.


امام جمعه موقت فردوس با تاکید بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب، تصریح کرد: عفاف و حجاب مختص دختران و زنان نیست بلکه پسران و مردان ما نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند که جای تاسف است امروز پوشش برخی از مردان بسیار ناراحت‌کننده و دور از شأن یک مرد است.


شهریاری حجاب و عفاف را مصونیت دانست نه محدودیت افزود : اینکه رنگ مشکی برای چادر انتخاب شده به این دلیل است که رنگ مشکی چشم را خسته می‌کند و بهترین مانع برای چشم‌های مریض و نگاه‌های هرزه است.


وی با اشاره به اینکه چادر نوعی حریم برای زنان است که آنان را از نگاه نامحرمان دور می‌کند، گفت: پوشش زنان ما در اجتماع باید به گونه‌ای باشد که نظر نامحرم را جلب نکند و با پوشش نامناسب خود نیز کانون‌ خانواده‌ها را سرد نکند.


امام جمعه موقت فردوس به تربیت دینی و اسلامی بر پایه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: مادری که خود چادر به سر می‌کند ولی دخترش از پوشش مناسبی برخوردار نیست؛ مادر موفقی نبوده و نتوانسته است باور چادر را برای دختر خود پررنگ کند.


شهریاری تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب در کمین این هستند که عفاف و حجاب را از جوانان ما بگیرند و ولنگاری و بدحجابی را در جامعه رواج دهند.


وی یادآور شد: والدین باید فضای محبت را در خانه پررنگ کنند تا جوانان در بیرون از خانه به سمت محبت‌های دروغین کشیده نشوند و تنها با تربیت دینی و تاسی از آموزه‌های اسلامی است که فرزندان می‌توانند در مسیر صحیح حرکت کنند.


در این همایش برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای شعر محلی، قرائت شعر با موضوع عفاف و حجاب، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در همایش و برگزاری مسابقه با موضوع عفاف و حجاب اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها