خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از ساخت 40 هکتار فضای سبز شهری جدید تا پایان سال، به دنبال اقدامات زیست محیطی در این منطقه جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۰۸۳۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی در جلسه هم اندیشی محیط زیست مناطق 22 گانه شهر تهران که به میزبانی منطقه 20 و با حضور رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشکیل شد، گفت: افزایش 10 بوستان شهری بالغ بر 40 هکتار فضای سبز جدید در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد تا محیط زیست این منطقه جنوبی بیش از پیش ارتقاء یابد.

صفوی با اشاره به اینکه در ده سال گذشته بیش از 70 درصد توسعه فضای سبز در منطقه 20 داشتیم، گفت: با توسعه فضای سبز، بخشی از آسیب های محیط زیستی جبران شده و سرانه فضای سبز در داخل محدوده شهری 18 مترمربع و با احتساب کمربند سبز و محدوده خارج از محدوده نیز بیش از 50 مترمربع برای هر شهروند است.

وی محور فعالیت های محیط زیستی را مباحث فرهنگی و آموزش محور برشمرد و افزود: تفکیک پسماندهای خشک از مبدا از مهمترین مسائلی است که در قالب طرح زمین پاک و با رویکرد فرهنگ سازی در بین شهروندان در حال اجراست.

شهردار منطقه 20 به وجود دکل های فشارقوی، استفاده از آب های سطحی نامتعارف توسط بعضی از کشاورزان، ساماندهی آرامستان های موجود در محدوده شهر نیز اشاره کرد و خواستار همکاری دیگر دستگاه های ذیربط و متولی محیط زیست شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار