بسیج جامعه زنان ناحیه ورامین در بیانیه ای خواستار شد؛
خبرگزاری بسیج: بسیج جامعه زنان ناحیه ورامین در تجمع مردمی مدافعین حریم خانواده ضمن حضور در همایش عفاف و حجاب، اقدام به صدور بیانه ای در ارتباط با حفظ حجاب و صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۸۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ متن بیانیه عفاف وحجاب تجمع مردمی مدافعین حریم خانواده بسیج خواهران ناحیه مقاومت بسیج ورامین به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 "یا ایُّهَا النَّبیُّ قل لِاَزواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین..." آیه ۵۹ سوره احزاب ای پیامبر به زنان ودختران وزنان مومن بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند؛ که این کار برای اینکه آنها(به عفت وحریت)شناخته شوند تا از تعرض (هوسرانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است .

زن مثل یک مروارید قیمتی است، مروارید غیر از یک سنگ بی ارزش است که در هرجایی می افتد و در دسترس هر کسی قرار می گیرد، مروارید در دل صدف است (اللؤلؤ المکنون) زن نیمی از پیکره اجتماع انسانی است که رفتار، فرهنگ و اندیشه او در شکل گیری جامعه انسانی، نقش مهمی را ایفا می کند. امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: زکاة الجمالِ العِفافُ. عفاف، حالت درونی خویشتن داری از تمام هرزه گری ها و بی بند و باری ها است. برای پوشش های خاص، تاریخ ها نگاشته اند اما از آنجا که حیا و عفاف ریشه در تاریخ بشر دارد تاریخ بردار نیست. وقار و متانت، سنگینی و وزانت، حجب و حیا، صفات ارزشمندی هستند که جنسیت نمی شناسد و برای زن و مرد یکسان لازم است. برهنگی بیماری عصر ماست، که گریبانگیر انسان های قرن حاضر شده است. اما انتظار می رود کشور عزیزمان ایران، که برای اقامه تعالیم و آموزه های حقیقی اسلام ناب محمدی انقلابی به ثمر رساند، که اسوه و آرمان تمام جوامع آزادی خواه گشت و بیش از هزاران شهید در راه دفاع از آرمان های مقدس انقلاب هدیه کرد، با بهره گیری صحیح از فرامین و احکام الهی در قرآن و سیره ائمه، خود را در برابر این بیماری واکسینه نماید. در این برهه حساس از زمان، که استکبار با تمام قوا حیا و عفت بانوان را مورد تهاجم خود قرار داده است ما مردم دیار پانزده خرداد بخصوص مردم شهید پرور شهرستان ورامین که امروز نگین درخشانی، در دفاع از حرم اهل بیت (ع)با تقدیم شهدایی چون حیدری، گودرزی، ثامنی و شهدای سرافراز فاطمیون، با رعایت آموزه های اسلام در رعایت عفاف وحجاب، امیدواریم دغدغه های فرهنگی خود را نه تنها با حرف بلکه با عمل به منصه ظهور برسانیم. موارد زیر از الزامات انجام تعهد مسئولین به وظایف انقلابی شان است:

 1-اجرای قانون حجاب و عفاف در مراکز اداری، درمانی، دانشگاهی ومراکز عمومی شهری و برخورد قاطعانه با خاطیان

 2- توجه هر چه بیشتر مسئولین ادارات دولتی به الزام اجرای آیین نامه های انضباطی و برخورد با افراد بد حجاب و جلوگیری و ممانعت از ورود این افراد به مراکز دولتی

 3- تفکیک جنسیتی محیط کاری و جلوگیری از اختلاط کارمندان زن و مرد در فضای کاری مشترک که موجب بروز مشکلاتی از جمله عادی سازی روابط زن ومرد شده است. 4- تعیین پوشش یکسان مناسب اسلامی ایرانی با رنگ و طرح مناسب برای کارمندان زن شاغل در ادارات و الزام اجرای آن آموزش مناسب به دانش آموزان دختر و پسر در مدارس جهت حفظ حجاب و حفظ حریم روابط زن و مرد

5- اختصاص سر فصل درسی با موضوع حجاب با توجه به آیات و روایات در کتب معارف اسلامی

6- فرهنگ سازی و جریان سازی رسانه ملی در خصوص معرفی بانوان و دخترانِ نخبه ی با حجاب و استفاده از بازیگران زن با نقش و پوشش اسلامی و معرفی چادر به عنوان حجاب اسلامی برتر نظارت دقیق بر فروشگاههای عرضه لباس و مانتو و برخورد با تولید کنندگان لباسهای نامناسب و غیر اسلامی

7- طراحی و دوخت لباسهای مناسب با ویژگی ایرانی اسلامی با قیمت و کیفیت مناسب

8- با امید به اینکه پرداختن به مقوله حجاب و عفاف در همه ایام سال مورد توجه بوده و پرهیزنمودن از برخوردهای احساسی و زود گذر در این زمینه که تاثیری در حل مشکلات و معضلات جامعه کنونی نداشته و ندارد، باشد این مطالبات تلنگری در جهت بیداری مسئولین ذیربط و اقامه فریضه واجب فراموش شده (امر به معروف و نهی ازمنکر) و اهمیت ویژه آن باشد.  

 

ارسال نظرات