امیرحسین ثابتی در گفت‌وگو با «بسیج»:

عراقچی مشخص کند معاون وزارت خارجه ایران است یا آمریکا؟!

این فعال سیاسی گفت: شاید از دید این آقایان اگر امریکا به ما موشک بزند هم آنها اعتقاد ندارند که برجام نقض شده، بلکه مثلا می‎گویند روح برجام نقض شده!
کد خبر: ۸۷۱۰۷۶۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
امیرحسین ثابتی فعال سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به ادعای اخیر سید عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام مبنی بر اینکه امریکایی‎ها به تعهدات خود در برجام عمل کردند، عنوان کرد: در وهله اول باید مشخص شود آقای عراقچی معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی است یا معاون وزارت خارجه امریکا! آن وقت این سوال را پاسخ دهد که چرا مواضعی می‎گیرد که در راستای بزک کردن امریکاست.

ثابتی ادامه داد: اگر شخص آقای عراقچی معاون وزیر ایران است، باید گفت که موضع رهبر معظم انقلاب و مردم در این خصوص واضح و آشکار است، حتی خیلی از مسئولین دولتی دیگر از جمله آقای صالحی  نیز در این قضیه رسما اعلام کردند که طرف مقابل بدعهدی و دبه کرده و در حال توطئه جدیدی است.

وی افزود: اما اگر آقای عراقچی معاون وزیر خارجه امریکاست، باید گفت که مواضع خوبی می‎گیرد و این تحریم های صورت گرفته نقض برجام نیست و امریکا به تعهدات خود عمل کرده، و او هم به این نوع موضع گیری خود ادامه دهد چرا که یک امر بدیهی را انکار می‎کند!

این فعال سیاسی با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت بر برجام با هر ترکیبی که باشد معیار آن برای رصد برجام و تصمیم گیری در مورد اینکه برجام نقض شده یا نه مشخص است گفت: این معیار شروط 9گانه رهبر معظم انقلاب در تایید مشروط برجام است که در بند دو این شروط آمده: "در سراسر دوره‌ 8‌ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر) توسط هریک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد".

ثابتی در ادامه این مطلب راجع به اظهارات عراقچی درخصوص تشخیص نقض برجام توسط هیئت نظارت بر برجام و فاحش بودن نقض برجام افزود: حال این سوال مطرح است که در موضوع تحریم ویزایی یا موشکی مگر می‎شود بگوییم فاحش بوده یا غیر فاحش؟

وی در خصوص چرایی این نوع اظهارات عراقچی بیان کرد: این نوع اظهارات بازی‎های جدید آقایان برای بزک کردن امریکاست و آقای عراقچی باید این سوال را جواب دهد که دقیقا چه اتفاقی باید بیفتد تا او و هم فکرانش به این نتیجه برسند که برجام نقض شده؟ آیا باز باید تحریم شویم یا امریکا حمله نظامی کند؟ شاید از دید این آقایان اگر امریکا به ما موشک بزند هم آنها اعتقاد ندارند که برجام نقض شده، بلکه مثلا می‎گویند روح برجام نقض شده!

این فعال سیاسی با بیان اینکه افکار عمومی باید متوجه  این واقعیت شوند که از دید دولت، برجام هیچ وقت نقض نخواهد شد عنوان کرد: دلیل آن این است که تمام حیات سیاسی دولت یازدهم با مذاکره با امریکا و برجام  پیوند خورده است و برای آنها مهم نیست که ما حق هسته‎ای خود را بدهیم اما در مقابل هیچ امتیازی نگیریم بلکه براساس مانیفست سیاسی دولت فعلی، مهم این است که این دولت سر کار باشد، لذا طبیعی است که هر اتفاقی هم بیفتد آقایان اعتقاد ندارند برجام نقض شده است.
ارسال نظرات