مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

پسته جایگزین هندوانه شده است

رای مدیریت منابع آبی موجود در زنجان و استفاده از محصولات کشاورزی با نیاز آبی پایین، پسته جایگزین هندوانه شده است
کد خبر: ۸۷۱۰۷۵۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پسته محصول جدیدی است که حداکثر عمر درختان آن در سطح استان زنجان به 20 سال در سطح دو تا سه هکتار می رسد.

بهنام اجاقلو افزود: پسته علاوه بر آنکه نیاز آبی کمتری نسبت به سایر درختان میوه دارد، می تواند با آب هایی با کیفیت پایین نیز تغذیه کند.

وی یادآورشد: نیاز آبی پسته یک سوم سیب برآورد شده است.

اجاقلو اظهار کرد: مهمترین نقاطی که هم اکنون در سطح استان زنجان در آن پسته کشت می شود، روستای رجعین زنجان و شهرستان ماهنشان است.

روستای رجعین که از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان است، از مشهورترین مناطق استان محسوب می شود که در آن هندوانه در سطح وسیع کشت و برداشت می شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون سطح زیر کشت پسته در این استان به 215 هکتار می رسد که از این میان 90 هکتار آن در سال جاری کشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 90 هکتار باغ تازه کشت شده، 50 هکتار در روستای رجعین و 40 هکتار در ماهنشان قرار دارد.

اجاقلو با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 40 تن پسته از این باغ ها برداشت شود، ادامه داد: سطح درختان بارور پسته در سال گذشته 30 هکتار بود که این میزان در سال جاری به 35 هکتار رسیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر ساخت: هندوانه یک محصول با نیاز آبی بالا و ارزش افزوده پایین است و درست در نقطه مقابل محصول پسته که ارزش افزوده بالا و نیاز آبی کمی دارد، قرار گرفته است.

ارسال نظرات