معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:
برای اینکه بتوانیم مصرف آب را مدیریت کنیم باید الگوی کشت را در جامعه تغییر بدهیم.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۱۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در گردهمایی حامیان محیط زیست که همزمان با روز جهانی بدون پلاستیک در موسسه خیریه روزبه زنجان گفت: برای حفاظت از محیط زیست و به تبع آن حفظ آب های ریز سطحی حضور تمام اقشار جامعه بسیار با اهمیت است چرا که مسئولین بدون حمایت مردم نمی توانند در امر حفاظت و نگهداری از محیط زیست فعال عمل کنند .

مهندس علی محمد نادرخانی به وضعیت بحرانی آب شرب در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون با توجه بارندگی های صورت گرفته در 12 استان کشور برای 30 سال آینده آبهای زیر سطحی به اتمام رسیده است و با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سطح استان زنجان هم وضعیت سطح سفره های زیرزمینی وضعیت مطلوبی ندارد که در این راستا مسئولین و مردم به فکر چاره باشند تا این ماده حیاتی به دست نسل های آینده نیز برسد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان به میزان مصرف آب در بخش کشاورزی هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: برای اینکه بتوانیم مصرف آب را مدیریت کنیم باید الگوی کشت را در جامعه تغییر بدهیم و محصولاتی را کشت کنیم که نیاز آبی کمتری دارند .

ارسال نظرات