کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اختلافاتی که بین این دو نهاد رسمی وجود دارد ناشی از این است که دولت در اداره اقتصاد کشورمان، سر درگم است و هیچ برنامه ای برای ارائه تسهیلات به بنگاه ها ارائه نداده است.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۸۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
عبدالمجید شیخی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نزاع سیف و نعمت زاده مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به صنایع اظهار داشت: نظام بانکی و وزارت صنعت و معدن هر دو مشکلاتی دارند و علت اصلی بی برنامگی است که در هردو دیده می شود.

وی با بیان اینکه سیف و نعمت زاده هر دو مقصرند افزود: اختلافاتی که بین این دو نهاد رسمی وجود دارد ناشی از این است که دولت در اداره اقتصاد کشور، سر درگم است و هیچ برنامه ای برای ارائه تسهیلات به بنگاه ها ارائه نداده است.

شیخی بیان داشت: در گذشته اریب پرداخت اعتبارات بر اساس اولویت دهی به بنگاه های زود بازده مطرح بوده است تا بپردازند، الان خودشان دچار این معضل اساسی هستند که به بنگاه های کوچک، تسهیلاتی را پرداخت کنند ولی آنچه واقعیت دارد برنامه ای برای پرداخت وجود ندارد و مشکل در بانک ها و وزارت صنایع مربوط می شود.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: قضاوت درست بعد از روشن شدن مساله است، الان قضاوت قطعی نمی توان کرد.

وی در خاتمه افزود: آخرین آماری که در هفته گذشته به دستم رسید این است که 20 هزار واحد صنایع ثبت نام کرده اند که وزارت صنعت، معدن و تجارت 7500 واحد را برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته بود و طبق آخرین اخبار به 225 واحد صنعتی، تسهیلات پرداخت شده است.

ارسال نظرات