بنیانگذار مؤسسه تاریخ تطبیقی گفت: در طول تاریخ کسی درباره ائمه مدفون در بقیع، جز مقاومت در مقابل طاغوت‌های زمان مطلب دیگری نقل نکرده؛ بنابراین تخریب بقیع با هدف نابودی مقاومت است.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۱۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مهدی طائب با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع گفت: در مسأله تخریب بقیع باید به سه نکته توجه شود، اول اینکه تخریب‌گران چه کسانی بودند، دوم اینکه چرا تخریب کردند، سوم اینکه تخریب به سود چه کسی بود.

وی اظهار داشت: اگر به قضایای امروز دقت کنیم که تکفیری‌ها با منشأ تربیت و پشتیبانی عربستان سعودی داعیه‌دار وهابیت، در سوریه پشت به اسرائیل و مردم جبهه مقاومت می‌جنگند و همه تلاش خود را در راستای حفظ و بقای رژیم صهیونیستی به کار می‌برد، به خوبی روشن می‌شود که تخریب‌گران، صهیونیست‌های نقاب‌دار بودند. صهیونیست‌هایی که چهره‌های خود را با پوشش به شدت اسلامی‌نما پوشانده و با گفتاری به شدت مدعی توحید به میدان آمدند تا مظاهر حق و مقاومت را نابود کنند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه مدفون‌های در بقیع، مظاهر حق و مقاومت بودند، عنوان کرد: در طول تاریخ هیچ کس درباره آنها که در بقیع به عنوان ائمه اهل بیت علیهم‌السلام مدفون هستند جز مقاومت در برابر طاغوت‌های زمان مطلب دیگری نقل نکرد، بنابراین هر کس به زیارت آنها برود، اولین نکته در این زیارت لزوم مبارزه با طاغوت است، لذا بزرگ طاغوتِ طاغوت یعنی استکبار و صهیونیست اگر بخواهند بمانند، باید این معنا در مقاومت را نابود کنند، به همین دلیل آنها قصد تخریب قبر پیامبر را نیز داشتند که ایشان مظهر اعظم این مقاومت است.

طائب در خصوص اینکه چه کسی تخریب‌گر بقیع بوده است، تصریح کرد: بسیار روشن و واضح است که از این تخریب‌ها و در پی آن جلوگیری از زیارت این شخصیت‌ها، آنکه سود می‌برد استکبار و صهیونیست است که امروز تجلی این استکبار و صهیونیست تاریخی در آمریکا و اسرائیل بروز یافته است.

ارسال نظرات