مجری طرح برنامه تلویزیونی «ثریا» درباره عدم پخش این برنامه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما همیشه با مسائل و مشکلاتی دست به گریبان بوده‌ایم و اخیرا علاوه بر مسائلی که قبل‌تر داشتیم ناهماهنگی‌ها و مشکلات دیگری هم اضافه شده است.
کد خبر: ۸۷۱۰۵۵۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه تلویزیونی «ثریا» قبل از ماه مبارک رمضان تعطیل شد و ادامه پخش این برنامه به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد. «محسن مقصودی» مجری و تهیه کننده برنامه ثریا در آخرین برنامه قول داد که در اولین برنامه بعد از ماه رمضان به بحث قراردادهای نفتی بپردازد، ولی هفته‌هاست ثریا به روی آنتن نمی‌رود.

گروه برنامه‌ساز «ثریا» خیلی اهل جنجال و دامن زدن به شایعات نیستند، از قضا این روزها دامنه شایعات در خصوص این برنامه و تعطیلی آن نیز در فضای مجازی گسترده‌ شده است. عدم پخش این برنامه و بازار داغ شایعات منجر شد گفت‌وگویی با «محسن حاج کرمی» مجری طرح ثریا داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:


**چهارشنبه این هفته متناسب با فضای بعد از ماه رمضان با چه موضوعی به روی آنتن خواهید رفت؟


-ما این هفته برنامه نداریم.


**چهارشنبه شب‌ها کسانی که مسائل کشور را دنبال می کنند معمولا منتظرند ببینند ثریا دوباره کدام حوزه را برای موشکافی انتخاب کرده است. شما هم قبل از ماه رمضان در برنامه فقر و غنا قول دادید در اولین برنامه ماه رمضان موضوع قراردادهای نفتی باشد. هم ماه مبارک روی آنتن نرفتید و هم اخیرا شایعاتی در فضای مجازی شکل گرفته که ثریا در آستانه تعطیلی است این شایعات چقدر صحت دارد؟


-نه معمولا آنچه در فضای مجازی است با آنچه در فضای واقعی در جریان است فرسنگ‌ها فاصله دارد.


**پس شایعاتی که در فضای مجازی در مورد تعطیلی ثریا به دلیل فشارهای دولت و عدم همکاری صدا و سیما وجود دارد صحت دارد؟
-ثریا مشکلات خاص خودش را همیشه دارد. مسئولین سازمان هم چه مسئولین جدید چه مسئولین گذشته در 4 سال و نیم عمر برنامه ثریا نهایت همکاری و لطف به ما را داشته اند.


**شنیدیم رهبر انقلاب در حکم ریاست جدید سازمان صدا و سیما حمایت از برنامه‌هایی که در راستای گفتمان انقلاب فعالیت می کنند را قید کرده اند و از ثریا اختصاصا نام هم برده اند آیا این خبر صحت دارد؟


-ایشان به ما لطف دارند ظاهرا در متن حکم که رسانه ای شد وجود ندارد ولی ایشان در رابطه با چند برنامه سفارش‌هایی داشته‌اند که یکی هم برنامه ثریاست.


**تقریبا تمام برنامه های گفت و گو محور که در ماه رمضان پخش نمی‌شدند از این هفته به روی آنتن برگشته اند. از جمله پایش که در شبکه یک شبکه خود شما پخش می شود ولی هیچ خبری از ثریا نیست آیا این دلیل خاصی دارد؟


-نه الزاما دلیل خاص می تواند نداشته باشد. ما همیشه در بیش تر از 4 سال گذشته با مسائل و مشکلاتی دست به گریبان هستیم یعنی همیشه در حال جنگیم البته اخیرا علاوه بر مسائلی که قبل تر داشتیم ناهماهنگی ها و مشکلات دیگری هم اضافه شده است. امیدواریم که ان شاا... زودتر برطرف شود و در هفته های آینده روی آنتن برخواهیم گشت.


**مشکلاتی که از آن نام می‌برید مربوط به تیم جدید ریاست سازمان است؟ آیا بعد از حکم رهبری با ریاست جدید سازمان جلسه‌ای داشته اید و مشکلات روی آنتن نرفتن را می‌دانند؟ یا چیزی در این باره به شما گفته‌اند؟


-بله ما یک جلسه داشته‌ایم. همانطور که گفتم تمام مدیران سازمان در بخش های مختلف در دوره های مختلف نهایت لطف به برنامه ثریا را داشته اند. بخشی از مشکلات و ناهماهنگی‌ها البته وجود دارد که ناشی از رفت و آمد مدیران و تحولات جدید شکل گرفته است که ان شاا... حل خواهد شد. بخشی هم مشکلات مالی مان است که ربطی به امروز و دیروز ندارد رقم بدهی سازمان صدا و سیما به برنامه ثریا خیلی زیاد شده است و ما دیگر عملا امکان ادامه دادن را نداریم.


**چقدر این مشکلات جدی است که به خاطرش ثریا روی آنتن نمی‌رود؟


-یک مشکل جدی ناهماهنگی‌هایی است که به دلیل رفت و آمد مدیران در سازمان داریم و ان شاا... جای برنامه ثریا زودتر تعریف می شود و مشکلات مان حل می شود. بالاخره انتقادی بودن برنامه ثریا باعث می شود که دولت‌ها خیلی نمی پسندند و در زمان دولت گذشته و دولت کنونی مشکلاتی داریم که اگر صدا و سیما جدی نخواهد از چنین برنامه‌ای حمایت کند خب طبیعی است برنامه های انتقادی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. از یک طرف هم ما بخاطر تعهدی که به مردم داریم و تعلقی که به وظیفه مان روی آنتن داشتیم جزو نجیب ترین برنامه های صدا و سیما هستیم که با چنین ارقام و چنین بدهی هایی کماکان به کارمان تاکنون ادامه می دادیم طبیعی است اگر عزم جدی برای پرداخت معوقات نباشد عملا ادامه دادن برای ما دیگر امکانپذیر نیست. البته ما قول هایی گرفته ایم ان شاا... با لطفی که رهبر انقلاب به برنامه ثریا کرده اند و حمایتی که آقای علی عسگری از برنامه ثریا دارند هرچه زودتر هم مشکلات مربوط به ناهماهنگی‌ها حل خواهد شد هم معوقات ثریا تسویه می‌شود که بتوانیم هفته‌های آینده به روی آنتن برگردیم.

ارسال نظرات