آیت الله حسینی همدانی گفت: لباس، پوشش و حجاب میوه عفیف بودن است و این بدین معناست که ریشه حجاب عفاف است و با برداشتن حجاب مقدمه چینی برای از بین بردن حیا و عفاف فراهم می شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۵۳۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در همایش گردهمایی بزرگ بانوان مدافع حریم حضرت زهرا(س)که عصر روز گذشته در کانون شهید سبحانی برگزار شد با اشاره به اینکه عامل نفوذ از خود نفوذ مهمتراست اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر بسیاری از موضوعاتی همچون اختلاط در کنسرت ها و دانشگاه تاکید داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود:  در سال 1314 از جانب رضا خان دستور صادر شد که حجاب برداشته شود که بر همین اساس مردم در مسجد گوهرشاد به نشان اعتراض اعتصاب کردند و تعداد بسیاری از مومنین به شهادت رسیدند و به صورت دسته جمعی دفن شان کردند.
 
امام جمعه کرج واقعه مسجد گوهر شاد را یکی از نقاط عطف اسلام عنوان کرد و گفت: تغییر لباس نتیجه اش تغییر فرهنگ است و دست برداشتن از عقاید لازمه این اقدام غیر اسلامی است چراکه به تعبیر برخی اقایان لباس هر شخص نشان از پرچم وجودی اوست.
 
وی تصریح کرد: لباس، پوشش و حجاب میوه عفیف بودن است و این بدین معناست که ریشه حجاب عفاف است و با برداشتن حجاب مقدمه چینی برای از بین بردن حیا و عفاف فراهم می شود.
 
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه هجمه دشمن بر روی زنان بیشتر از مردان است گفت: مهمترین برنامه ریزی دشمن برای قشر بانوان است چراکه زمین بخورند نه خانواده و نه زندگی اجتماعی داریم.
 
وی عنوان کرد: دشمن به جای دست بردن بر اسلحه بنیان خانواده را از بین می برد که دخترانی که مادران آینده هستند از بین خواهند رفت و در نتیجه مسئولین و کشور نیز از بین می رود و در صورتیکه اقدامی نشود ظلم به دین و باورها است .
 
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه عفت نقش اساسی در جامعه دارد گفت: اگر عفت از بین برود زمینه برای دیگر اقدامات منفی فراهم می شود و طوری برنامه دشمن طراحی شده است که  نوع پوشش، ارایش، سبک زندگی طوری در کنار هم قرار گرفته که نتیجه اش از بین رفتن نسل است.
 
وی موضوع امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات مهم جامعه عنوان کرد و گفت: برای افزایش انگیزه باید به قرآن پناه برد و با بازگو کردن ایات و روایات موجب تشویق و ترغیب در امر به معروف کرد.
 
آیت الله حسینی همدانی افزود: مومن برادر و خواهر مومن خود را باید به سمت خیر و صلاح دعوت کند که قرآن نیز بر این مهم تاکید بسیاری دارند.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها