از شواهد و قرائن هویداست لنج‌ها و کشتی‌هایی که اقدام به صید خارج از فصل می‌کنند متعلق به افراد خاص و ذی‌نفوذی است که این‌طور آزادانه در منطقه مطاف جولان می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۱۰۵۲۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، احمد بحرانی با اشاره به تعطیلی فصل صید میگو در استان و منطقه مطاف اظهار داشت: هر شب و روز از صیادان مظلوم و زحمتکش بردخون و حومه خبر می‌رسد که کشتی‌ها و لنج‌های صیادی استان و شهرستان مشغول به صید میگو هستند و منطقه مطاف را برای خود آزاد می‌بینند اما قایق‌های صیادان بخش بردخون چشمان خود را خیره به چگونگی صید توسط کشتی‌ها و لنج‌ها دوخته‌اند و از این نعمت محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه هنگام خروج یک قایق از خورخان به سمت صیدگاه ده‌ها بار حراست آن‌ها را تعقیب و پس از بازگشت آن‌ها را بازرسی می‌کنند، افزود: در حالی که کشتی‌ها و لنج‌ها آزادانه و بدون هرگونه تعقیب و گریز به صید میگوی خارج از فصل مشغول هستند این سؤال در اذهان تداعی می‌شود که فرق قایق و کشتی و لنج برای صید میگو در چیست و چه تفاوتی دارد و این سؤال به وجود می‌آید یعنی تا حالا صدای صیادان مظلوم این منطقه به گوش مسؤولان نرسیده است؟
بحرانی ادامه داد: آیا مسؤولان استانی و شهرستانی نمی‌توانند با 10 یا 20 لنج یا کشتی برخورد کنند و مانع صید توسط آن‌ها شوند یا فقط زورشان به یک قایق کوچک 3 نفره می‌رسد.
وی اضافه کرد: آیا مشخص است که این لنج و کشتی‌ها متعلق به چه کسی است که از شواهد و قرائن هویدا است این لنج‌ها و کشتی‌ها متعلق به افراد خاص و ذی‌نفوذ است که این‌طور آزادانه در منطقه مطاف جولان می‌دهند و اگر در این زمان میگو قابل صید هست که باید برای همه باشد نه‌فقط برای چند لنج و کشتی صاحب نفوذ و دارای شرایط خاص آزاد باشد.
این عضو شورای شهر بردخون بابیان اینکه آیا مسؤولان خود واقف هستند که الآن فصل صید میگو نیست و قایقی اجازه صید میگو ندارد، آیا از خود پرسیده‌اند این همه میگو که در بازار به فروش می‌رسد از کجاست و جواب معلوم است که از صید لنج‌ها و کشتی‌ها است.
بحرانی یادآور شد: تا کی باید صیادان منطقه بردخون مظلوم باشند و حقشان ضایع شود و زمانی صید برای آن‌ها آزاد شود که دیگر میگویی نیست و این مربوط به امسال و سال گذشته نیست و هرسال این قضیه و سریال تکرار می‌شود.
وی افزود: مسؤولان عزیز این لنج‌ها و کشتی‌ها از آن افراد عادی نیست و اگر هم مربوط به اشخاص عادی باشد از جایی حمایت خواهند شد و اگر  قانون منع صید باشد باید برای همه یکسان باشد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردخون خطاب به مسؤولان گفت: این درد دل و فریاد صیادان مظلوم و زحمتکش منطقه بردخون هست که سال‌ها است برمی‌آورند ولی متأسفانه انگار گوش شنوایی نیست.
وی ادامه داد: مسؤولان استانی و شهرستانی شما را به خون شهدا که از برادران و خانواده‌های همین صیادان هستند قسم می‌دهیم که قدری به فکر معیشت و گذران زندگی صیادان منطقه بردخون نیز باشید.
بحرانی خاطرنشان کرد: صیادان و مردم زجرکشیده و زحمتکش منطقه بردخون حتم می‌دانند که دست‌هایی در کار است که این لنج‌ها و کشتی‌ها در هنگام ممنوعیت صید در صیدگاه مطاف و خور خان مشغول به صید هستند و از مسؤولان استان و شهرستان می‌خواهیم که توجه خود را به فریاد و درد دل صیادان این منطقه معطوف بدارید چرا که همین صیادان مظلوم هستند که پاسدار مرزهای آبی خلیج همیشه فارس بوده و هستند و به ندای رهبر عزیز و معظم انقلاب اسلامی گوش فرا می‌دهند و مطیع امر او هستند.
وی گفت: امید که مسؤولان به ندای صیادان مظلوم و زحمت‌کش بردخون گوش فرا دهند تا آن‌ها نیز به کمترین حقشان که معیشت زندگی‌شان است، برسند.

نائب رئیس شورای شهر بردخون گفت: این درخواست به مدیرکل شیلات، رئیس حراست شیلات، رئیس حفاظت منابع آبزیان استان، رئیس شیلات شهرستان، رئیس حفاظت منابع آبزیان شهرستان دیر، نماینده شیلات بخش و حراست حفاظت منابع آبزیان دریایی بخش بردخون نوشته‌شده است.

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها