عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:رفع اصلی شکل بیکاری از راه تولید ملی و تقویت و پشتیبانی از تولیدات داخلی آنهم بصورت جدی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۰۴۱۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، محمد خوش‌چهره، عصر امروز(22تیر) در هشتمین دوره طرح ولایت در دانشکده فنی پردیس فومن در جمع دانشجویان اظهار کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی از سال 89 مطرح بود و از آن سال تا کنون دو دولت روی کار آمدند.

وی با بیان اینکه عدم درک صحیح از اقتصاد مقاومتی اولین چالش این موضوع است ، افزود: باید درک مفهومی درستی از این موضوع وجود داشته باشیم که در این خصوص چالش داریم و نخستین چالش نیز این است که هر کس درک و استنباط خود را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مدیریت استراتژیک کسی که اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های اصلی را برای نظام معین می‌کند نقش استراتژیست آن نظام را دارد.

خوش‌چهره با بیان اینکه رهبر انقلاب به عنوان استراتژیست نظام با توجه به تحولات داخلی و خارجی، اولویت‌ها را شناسایی و جهت‌گیری‌ها را تبیین می‌کنند و این امر در نامگذاری سال‌ها از سوی ایشان مشهود است، تصریح کرد: در ایران اولویت اصلی دولت و مجلس باید اقتصاد باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ بین ایران و رژیم بعثی عراق، اولویت اصلی ایران به فرموده امام راحل جنگ بود، خاطرنشان کرد: امروزه بیکاری در کشور نوعی چالش است که سبب بزهکاری، ناهنجاری و ... می‌شود.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه اگر به اقتصاد توجه نشود ضربه‌های شدید فرهنگی خواهیم خورد،اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی مقاوم سازی اقتصاد است.

خوش‌چهره، اقتصاد ایران را یک اقتصاد شکننده عنوان کرد و افزود: شکنندگی اقتصاد اولین درک است که باید داشته باشیم و اقتصاد شامل سه حوزه تولید ملی، مصرف و توزیع ملی، درآمد ملی است.

وی با بیان اینکه تاثیر حاصل از درآمد ملی، رساندن سود به آحاد مردم است، گفت: آحاد مردم از درآمد ملی به صورت حقوق برخوردار می‌شوند که در این صورت رفاه ملی اتفاق می‌افتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر زمان درآمد ملی بالا رود، رفاه ملی ارتقا پیدا می‌کند، تصریح کرد: کشوری موفق است که بتواند رفاه ملی را افزایش دهد.

رفاه ریشه در تولید ملی دارد

خوش‌چهره با بیان اینکه رفاه ریشه در تولید ملی دارد، خاطرنشان کرد: رفاه ملی به معنای بهبود عمومی سطح زندگی آحاد مردم است و کشوری موفق است که در آنجا رفاه پایدار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران ریشه در تولید ملی ندارد و درآمد ناشی از خام فروشی نفت است، اظهار کرد: در این صورت نمی‌توان به یک رفاه پایدار دست یافت.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه 98 درصد درآمد دولت غرب و آمریکا مستقیما از مالیاتی که از تولید و درآمد ملی می‌گیرد، است، افزود: در آنجا چون دولت حیات و مماتش از مالیات است سعی می‌کند موانع را از تولیدات ملی کنار بزند.

خوش‌چهره با بیان اینکه ریشه کل مسائل و پیام اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است، گفت: بزرگترین چالش کشور بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

وی، رفع مشکل بیکاری را توجه به تولید ملی دانست و تصریح کرد: مشکل اقتصاد ایران قبل از اینکه ایجاد ظرفیت‌های جدید باشد عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: رفع اصلی شکل بیکاری از راه تولید ملی و تقویت و پشتیبانی از تولیدات داخلی آنهم بصورت جدی صورت خواهد گرفت.

خوش‌چهره با بیان اینکه کاهش وابستگی‌های تهدیدزای اقتصادی در تولید و درآمد ملی کشور، مفهوم اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: گندم برای کشور ما یک کالای استراتژیک است که باید در این راستا به سمت خودکفایی پیش رویم.

ارسال نظرات