خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) گفت: برنامه اصلی دشمن در شرایط کنونی، نوعی کپی ‌برداری از جامعه اندلس و بی‌توجه‌ کردن جامعه به ارزش‌های دینی‌ای همچون حجاب است.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۹۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، بمناسبت هفته حجاب و عفاف با اشاره به ماجرای خونین مسجد گوهرشاد به بررسی طرح کشف حجاب رضاخان و کشف حجاب نرم که در دوران کنونی با حمایت سیاستمداران غربی اجرا می‌شود پرداخت.

علی اعظم خدابنده‌لو در تشریح کشف حجاب رضاخانی گفت: سیاستمداران غربی زمانی با توجه به قدرت رضاخان در سطح ایران، تصور می‌کردند می‌توان با تکیه بر زورِ سرنیزه، مقدمات تغییرات عمیق سیاسی و فرهنگی جوامع مسلمانان را فراهم کرد. آنها گمان می‌کردند از بین بردن اجباریِ حجاب بعنوان یکی از مهمترین نماد‌های مسلمانان، خواهند توانست پس از چند دهه، زیر ساخت‌های هویتی جوامع مسلمانان را به کلی دگرگون نمایند. که این نقشه شوم برای جوامع مسلمان تا حدودی در کشوری مانند ترکیه جواب داد امّا در کشور ما نتیجه معکوس داد بطوری که خود نهایتاً به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان در کشف حجاب نرم در جامعه ایران، اظهار داشت: هم اکنون نیز، تحرکاتی همچون راه‌اندازی کمپین آزادی‌های یواشکی و ... نشان دهنده آن است که مسئله حجاب، علاوه بر ابعاد فردی، دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی بلند مدتی نیز هست. لذا برنامه اصلی دشمن برای جامعه ایرانی در شرایط کنونی، نوعی کپی برداری از جامعه آندلس و بی توجه کردن به ارزش‌های دینی‌ همچون حجاب است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حکومت اسلامی، در باب مسئله حجاب هم وظیفه‌ای بر عهده دارد یا خیر؟ گفت: متن یکی از نامه‌های حضرت امیرمؤمنان علی(ع) در این زمینه راهگشا خواهد بود. آنجا که حضرت می‌فرماید: «ای مردم عراق، شنیده‌ام بانوان شما در جاده‌ها حرکت می‌کنند و با تنه زدن به مردان راه خود را می‌گشایند، شما حیا و آزرم ندارید؟» از این بیان مولای متقیان روشن می‌شود که بدون یک قانون و نظم صحیح اجتماعی، نمی‌توان چنین امری را سامان داده و تصحیح نمود. لذا حکومت اسلامی حتماً در زمینه حجاب، مسئولیت مستقیم خواهد داشت. از طرفی؛ قصد قربت در اعمال عبادی نمی‌تواند مانع از تعلق الزام حکومتی به آن اعمال شود، همچنان که اگر عمل عبادی فرد تحت ولایت و رهبری نباشد، آن عمل تمام نیست.
ارسال نظرات