خبرهای داغ:
طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان استانی در دفتر آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۸۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم ظهر امروز با حضور عطاءالدین قاسمی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، احمد صادقی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم و جمعی از مسؤولان استانی در دفتر آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سطح مساجد استان قم به شیوه مطلوبی دنبال شده است، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت ویژه جوانان و نوجوانان در طول فصل تابستان توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی با تاکید بر اینکه 25 هزار کانون فرهنگی در سطح کشور و 500 کانون فرهنگی در سطح استان قم فعالیت دارند، اضافه کرد: هیأت امنا، ائمه جماعات مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در توسعه این فعالیت‌های فرهنگی مشارکت مطلوبی دارند.

همچنین مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه 50 رسالت فرهنگی بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد واگذار شده است، مطرح کرد: توانمندسازی مسؤولان این کانون‌ها توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم پیگیری می‌شود و اکنون 330 کانون برای آغاز طرح تابستانی تفاهم‌نامه امضا کرده که در میان آنها 110 کانون به خواهران اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام سعید روحانی خاطرنشان کرد: برای فعالیت کانون‌ها نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که 300 میلیون تومان از این اعتبار توسط ستاد عالی مساجد و باقیمانده آن باید با بودجه‌های استانی تامین شود اما با توجه به اینکه استان قم وضعیت اعتباری مطلوبی ندارد تامین این میزان اعتبار با استفاده از ظرفیت خیرین دنبال می‌شود.

در پایان این مراسم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی طی سخنانی به تاکیدات قرآن کریم بر لزوم داشتن اخلاص در اعمال اشاره کرد و گفت: خداوند متعال پاداش بسیاری را برای با تقوایان در نظر گرفته است به همین علت رسیدن به تقوا باید در محوریت امور مسلمانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه دادن راه حضرت ابراهیم(ع) است، تصریح کرد: این پیامبر الهی در میان اولیای الهی جایگاه ویژه‌ای دارد به همین علت تولیت خانه خدا توسط حضرت ابراهیم(ع) به حضرت اسماعیل(ع) واگذار شده است.
ارسال نظرات