مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

بحران کمبود فضای آموزشی در منطقه مادوان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این منطقه با بحران فضاهای آموزشی روبروست که باید همه از مردم گرفته تا خیرین و شهرداری و شورا برای تأمین زمین مورد نیاز به آموزش و پرورش کمک کنند.
کد خبر: ۸۷۱۰۲۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سند بنیادی آموزش و پرورش در سال جدید اجرایی می‌شود.

زارع‌پور در ادامه افزود: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد علاقه بالایی به رشته تجربی دارند  و اولین رشته‌ای که دانش آموزان در این استان انتخاب می‌کنند، رشته تجربی است. اما در رشته ریاضی با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲ رشته فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد، بیان کرد: سهمیه یاسوج در پذیرش دانش آموزان در رشته تجربی هزار و ۱۶۸ نفر است

وی افزود: استان ما در انتخاب رشته علوم انسانی از سوی دانش آموزان رتبه اول کشور را دارد.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ما قول داده که در صورت تأمین زمین اعتبارت مورد نیاز برای ساخت فضاهای آموزشی در منطقه مادوان در نظر گرفته می‌شود.

این مسؤول گفت: در آموزش و پرورش و نوسازی مدارس هم تصمیم جدی برای ساخت این فضاهای آموزشی در منطقه مادوان داریم به شرطی که زمین آن توسط شورای اسلامی و شهرداری مادوان تأمین و در اختیار ما گذاشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این منطقه با بحران فضاهای آموزشی روبروست که باید همه از مردم گرفته تا خیرین و شهرداری و شورا برای تأمین زمین مورد نیاز به آموزش و پرورش کمک کنند.

 سید علی‌اکبر هاشمی مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه سال‌های گذشته برای توسعه هنرستان‌ها در این شهرستان کاری صورت نگرفته است، گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها در روستاها ایجاد نشده است و متأسفانه در مرکز شهر هم امکان پذیر نیست.

این مسئول اضافه کرد: توسعه هنرستان‌ها و فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد باید بر اساس چشم‌اندازی انجام بگیرد تا رغبت و انگیزه دانش آموزان برای مراجعه به این مکان‌های آموزشی ایجاد شود.

در این نشست هم شهردار و هم رئیس شورای شهر اعلام کردند که توانایی تأمین زمین برای ساخت فضاهای آموزشی را ندارند.

 پس از این اظهارات رئیس شورا و شهردار مادوان مبنی بر عدم توانایی در تأمین زمین، معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه اظهار کرد: خودمان از هر محلی که باشد از جمله از اراضی ملی زمین برای اجرای در نظر خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار