معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:
طرح همای رحمت با حضور فعال داوطلبان و خیرین و با هدف گستردن سفره‌های افطاری برای محرومان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۱۲۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اهداف اجرای طرح همای رحمت گفت: در این طرح جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با هدف گستردن سفره‌های افطاری برای محرومان و نیازمندان واقعی و گسترش روحیه انسان دوستی و کمک به همنوعان در جامعه پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و داوطلبان را در قالب سبدهای غذایی شبانه بین این خانوده‌ها توزیع کرد.

رجائی با اشاره به حضور فعال تمامی شعبات استان در این طرح افزود:تعداد داوطلبان و خیرین و پرسنل شرکت کننده از تمامی 7 شعبه استان 805 نفر و تعداد خانه های داوطلب مشارکت کننده 30 عدد بوده است.

وی تصریح کرد: امسال مثل سال‌های گذشته در قالب اجرای این طرح کمک‌های نقدی مردم و کمک‌های غیرنقدی از جمله (برنج ، روغن ، شکر، گوشت و دیگر مواد غذایی) به مبلغ 2370 ، با مشارکت فعال داوطلبان و خیران جمع‌آوری و پس از بسته‌بندی تعداد 2754 بسته غذایی در اخیار نیازمندان معلولین ، سالمندان ، خانواده های بی سرپرست ، بیماران نیازمند قرار گرفته است.

‌رجائی تصریح کرد: سفره‌های مهربانی نیز در ماه مبارک رمضان تعداد 77 سفره شهری و 28 سفره روستایی برپا و با کمک خیرین، تعداد 7679 نفر فقرا و نیازمندان شناسایی شده سر سفره افطار اطعام شده اند.

وی با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده از صندوق ها اقلام انبار های جمعیت داوطلبان و خیرین حقیقی نهاد ها و سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی سازمان های مردم نهاد گفت: کل مبلغ جمع آورب شده از این کمک های نقدی و غیر نقدی به ترتیب 132890 و 357630 می باشد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در پایان به برپایی17 چادر سلامت با حضور تیم های پزشکی ( 24نفر پزشک و پیراپزشک ، 63 نفر داوطلب و 36 نفر از پرسنل) که در محل مساجد ، نماز جمعه توسط داوطلبان هلال احمر استان انجام شده است اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تعداد 1289نفر و از خدمات ایستگاه های سلام (تست فشار خون ، قند خون و...) بهرمند شده است؛ همچنین تعداد بسته های فرهنگی توزیع شده در این طرح 624 عدد بوده و 82 نفر به عضویت هلال احمر درآمده اند.

ارسال نظرات