خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع):
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) گفت: رعایت حیا و پوشش را از اصلی ترین تفاوت های انسان و حیوان بر می شمارد، قرآن کریم نیز زنان را به رعایت حجاب فرا می‌خواند تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.
کد خبر: ۸۷۱۰۱۱۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

حجت الاسلام شعبان تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع)قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین با اشاره به حجاب و عفاف و اهمیت آن در جامعه اسلامی اظهار کرد: حجاب در اصطلاح فقهی به پوشش زن و مرد گفته می شود که باید مورد توجه و تحریک نامحرم نشود، که این پوشش برای زنان بیشتر است.

وی ادامه داد: رعایت حجاب برای حفظ حرمت انسانی است که امام صادق(ع) نیز رعایت حیا و پوشش را از اصلی ترین تفاوت های انسان و حیوان بر می شمارد، قرآن کریم نیز زنان را به رعایت حجاب فرا می‌خواند تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.

این مسئول با اشاره به عوامل تحقق و نهادینه شدن عفاف و حجاب اسلامی در سطح جامعه گفت: انسانیت، عقلانیت، امنیت و نهادینه شدن یاد خدا از شاخصه های بارز ترویج عفاف و حجاب است.

تقی خانی با اشاره به مبحث انسانیت گفت: رعایت حجاب نشان دهنده حرمت گذاشتن به انسانیت فرد است که باید در ابتدا برای خود فرد نهادینه شود که در این خصوص در سخنی آمده است که اگر بی حجابی تمدن است حیوانات متمدن ترین است.

وی در در خصوص مبحث عقلانیت و امنیت تبیین کرد: رشد عفاف در جامعه بیانگر رشدعقلی بیشتر جامعه می‌‎باشد و  رعایت حجاب سبب امنیت فردی، روانی و خانوادگی می شود؛ چه بسا که یک نگاه به نامحرم سبب ایجاد حسرت های طولانی در فرد شود و همان حسرت بنیان زندگی وی را گسسته می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه قزوین در پایان نهادینه شدن یاد خدا را بالاترین شاخصه ترویج عفاف و حجاب معرفی کرده و خاطر نشان کرد: خداوند حکیم که حتی از خود فرد نیز به او نزدیک تر است و همواره خیر بندگانش را می خواهد رعایت حجاب و عفاف را امری لازم و واجب در جامعه معرفی می کند که موجب سعادت فرد و جامعه می شود.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها