خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج)استان قزوین گفت: حفظ حجاب برابر با افزایش عزت نفس است.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۹۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج)قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون فلسفه حجاب و عفاف اظهار کرد: هر حکمی از جانب خداوند متعال دارای ارزش و فلسفه ای از جانب خداوند می‌باشد که حجاب نیز از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در خصوص حجاب و عفاف آیات و روایات متعددی  ذکر شده که دریافت های متعددی از آن می توان داشت، حجاب به معنای حائل است یعنی پوششی بین دو چیز تا بتواند از تقابل آن دو محافظت کند.

حجت الاسلام معبودی تبیین کرد: حجاب برای بانوان وسیله ای است که آنان را در برابر نگاه های گناه آلود و ناپاک حفظ می کند و برای آنان مصونیت به همراه دارد، از بین رفتن آن می تواند مشکلات شخصی متعدد و در قدم بعدی سبب معضلات متعدد برای جامعه باشد همان طور که امروز جوابع غربی و همه جوامعی که به پوشش صحیح و حجاب اهمیتی نمی دهند با آن دست به گریبان هستند.

این مقام مسئول توضیح داد: به نظر می رسد حجاب زمینه تامین عفاف برای جامعه است، با مرور موارد ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که اگر در جامعه عفاف زیر سوال برود قوانین به هم می ریزد و  به هم ریختگی هرج و مرج به همراه دارد که خانواده و جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: حجاب برای موضوعی مورد استفاده قرار می گیرد که ارزش حفاظت داشته باشد، یک بانو به عنوان ارزشمند ترین مخلوق خداوند باید مورد حفاظت قرار گیرد، شرافت و کرامت یک بانو ارزشی است که سارقان می خواهند به آن دست درازی کنند لذا ذی قیمت ترین چیز که همان شخصیت و شرافت انسانی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)قزوین در ادامه این گفت و گو عنوان کرد: عزت نفس برابر با حفظ حجاب و عفاف است و این موضوع هم از نظر تجربی و هم علمی مورد تایید است.

وی یادآور شد: با نگاهی به تاریخ می بینیم آنان که تاثیر گذار بوده‌اند و نامشان برای همیشه در اذهان جهانیان مانده است عفت خود را حفظ کرده اند، حضرت مریم، آسیه و بانو فاطمه زهرا (س) از همین دسته هستند.

وی افزود: از نظر علمی نیز زنی که عفت و حجاب خود را حفظ می کند از آنجایی که از گزند نگاه ناپاک در امان است و می تواند به استقلال دست یابد و در سایه استقلال خود استعداد هایش را شکوفا کند و در جهت رشد آنها قدم بردارد.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: زنی که حجاب دارد نمی گذارد که ابزار دست دیگری شود و ارزش‌های قیمتی خود را  به راحتی و به بهایی اندک از دست نمی دهد.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: زن پایه مستحکم خانواده است و او است که افق آینده یک خانواده را مشخص می کند و حجاب نیز تنها مختص بانوان نیست، مردان نیز باید شرف و عفت خود را حفظ کنند و نگاه های خود را کنترل کنند تا جامعه به سوی تعالی قدم بردارد.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها