عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت برای بهبود وضعیت حجاب راهکار ارائه دهد

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس گفت: دولت در مواردی که صاحب نفوذ است ضمن تبیین ارزش ها باید راهکاری بیندیشد و برای بهتر شدن وضعیت الگوهای حجاب را به جامعه معرفی کند
کد خبر: ۸۷۱۰۰۶۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است.

وی افزود: عموم جامعه اصل حجاب را پذیرفته و وظیفه نظام اسلامی است که در راستای حفظ ارزش های جامعه گام های اساسی بردارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: نکته مهم در بحث حجاب مربوط به آموزش در این زمینه می شود که باید از خانواده و کودکستان و مدرسه آغاز شود تا فرزندانمان در پایان دبیرستان از این لحاظ مشکلی نداشته باشند ولی متاسفانه مسئولان این مسیر را فراهم نکرده اند.

مسعودی اظهار داشت: بنابراین با فراهم نکردن زمینه این آموزش ها و پیش نیازها در مدرسه چگونه می توانیم توقع داشته باشیم که در دانشگاه ها دانشجویان حجاب را ارزش بدانند.

وی گفت: اگر مسئولان از همان ابتدا ارزش های اسلامی و حجاب را در جامعه نهادینه می کردند مشکلاتی که هم اکنون در برخورد با بدحجابی داریم کمتر می شد.

مسعودی تصریح کرد: ارزش های حجاب باید برای جوانان تبیین شود تا جامعه برخوردار از معارف ناب اسلامی باشد، دولت در مواردی که صاحب نفوذ است ضمن تبیین ارزش ها باید راهکاری بیندیشد و برای بهتر شدن وضعیت الگوهای حجاب را به جامعه معرفی کند، صدا و سیما در این خصوص نقش اساسی دارد بانوان الگو باید معرفی شوند ولی متاسفانه نوعی برخورد می شود که حجاب به عنوان یک ارزش مطرح نشود.

ارسال نظرات