خبرهای داغ:
مردم قم خاطرات تلخی از حضور نداشتن مقامات استان در شرایط بحرانی در ذهن دارند، از سیلی که آمد و استانداری که در سوریه بود و برفی که آمد و شهرداری که در کشور نبود. حالا هم غبار نفس مردم را گرفته و خبری از دستور آقای استاندار نشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۳۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، گرد و غبار و ریزگرد واژه‌ای آشنا برای این روزهای بسیاری از مردم ایران است. پدیده‌ای که نفس کشیدن را برای این ملت صبور تنگ کرده و بسیاری از شهرها را زیرخاک کشانده است.

گرد و غبار چند سالی است در شهر قم نیز مهمان دائمی شده و با وجود وعده‌های پیاپی، هیچ حرکت امیدوارکننده‌ای برای کاهش آن انجام نشده است.

این پدیده شوم که اثرات مخرب آن روی شهروندان قمی به ویژه کودکان و سالمندان کاملاً مشهود است این روزها بیشتر عرض اندام کرده و شهر را در خود فرو برده است. نفس مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(س) این روزها طعم خاک به خود گرفته و خدا عالم است اثرات بعدی آن چه زمان گریبانگیر مردم خواهد شد.

در این نوشتار به علل و عوامل پیدایش گرد و غبار و وعده‌های مسؤولان برای کاهش آن و مسائلی از این دست نظری نداریم.

موضوعی که این روزها به ویژه امروز با آن گریبانگیر هستیم این است که گویی جز مسؤولان کسی دیگر در این شهر زندگی نمی‌کند.

از روز گذشته هشدارهای جدی مبنی بر ورود گرد و غبار شدید به شهر قم را از بخش‌های خبری شنیدیم و در شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی دست به دست چرخاندیم، ولی گویا مسؤولی در این شهر نبود که برای آسیب‌پذیری کمتر مردم تدبیری بیندیشد!

این درحالی است که بارها شاهد بودیم در کلانشهر‌هایی مانند تهران در شرایطی به مراتب بهتر از وضع روز گذشته قم شهر تعطیل شده و مردم از حضور غیر ضروری در شهر منع شدند.

گرد و غبار موجود در هوای روزهای اخیر را می‌توان جزء کم‌ سابقه‌ترین گرد و غبار در طول چند سال دانست، ولی برای حفظ سلامتی مردم هیچ تدبیر قابل قبولی اندیشیده نشد. گویی کسی در این شهر زندگی نمی‌کند که سلامتی و آسایشش برای مسؤولان مهم باشد.

مهندس صادقی که بالاترین مقام اجرایی استان است نیز در این هوای نفس‌ گیر ترک وطن کرده و همراه با یاران خود در گانسوی چین احتمالاً به کارهای مهمتر از سلامت و جان مردم رسیدگی می‌کند و کسی هم به جای وی تصمیم‌گیر نیست.  

این رفتار مسؤولان ارشد استان سابقه‌دار است و مردم خاطراتی تلخ از حضور نداشتن مقامات استان در شرایط بحرانی به خاطر دارند، از سیلی که آمد و ناظمی اردکانی استاندار وقت قم در سوریه بود و برفی که آمد و احمدی‌بافند شهردار وقت که در کشور نبود.

البته این موضوع تنها منحصر به آلودگی و گرد و غبار نیست. مدیرانی که باید دغدغه خدمت رسانی و آسایش مردم را داشته باشند گویی شاید وظیفه خود را اندکی فراموش کرده‌اند و در حوزه‌های دیگر نیز مشکلات متعددی برای مردم در این ایام پدید آمده است که به صورت مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

در پایان خطاب به مسؤولان می‌گوییم مردم از تدبیر همه جانبه برای حل مشکلاتشان دست شستند، ولی تعطیلی پرگرد و خاک ‌ترین روز سال برای حفظ سلامت و جانشان دیگر موضوع پرچالشی نیست که از آن هم دریغ می‌کنید.

حسین طالب علی
ارسال نظرات
پر بیننده ها