خبرهای داغ:
در 2 رده سنی نونهالان و نوجوانان

المپیاد ورزشی مساجد و محلات در قم برگزار می‌شود

ورزشکاران مستعد و آینده‌دار مناطق مختلف استان قم در دو رده سنی المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۲۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، هر ساله فصل تابستان فرصت بسیار مناسبی برای دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف است تا برای پر کردن مطلوب و بهینه اوقات فراغت نسل جوان و آینده‌ساز جامعه برنامه‌ریزی کرده و امکان آموزش و سرگرمی در رشته‌های متنوع را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنند.

سه ماه تعطیلی مدارس در فصل تابستان فرصتی مغتنم برای ارائه آموزش‌های مختلف از جمله آموزش در رشته‌های مختلف ورزشی همزمان با رقابت در این عرصه به دانش‌آموزان است تا هم از نظر فکری و روحی و هم از نظر جسمانی، اوقات فراغت دانش‌آموزان به شکلی مطلوب پر شود.

در این میان هیأت‌های ورزشی که زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم هستند از یک سو اقدام به برنامه‌ریزی در زمینه آموزش رشته‌های مختلف می‌کنند و مسابقات استانی رشته‌های گوناگون را در قالب لیگ و رقابت‌های قهرمانی استان قم برگزار می‌کنند.

از سوی دیگر با برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات لیگ و قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف، اعزام‌های متنوعی از سوی هیأت‌های ورزشی استان قم به این میادین صورت می‌گیرد و استعدادهای ورزش قم در رده‌های سنی پایه برای این استان افتخارآفرینی می‌کنند.

برخی از ارگان‌های فرهنگی نیز با فعالیت در حوزه ورزش، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی می‌کنند که یکی از آنها کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم است که امسال برای برگزاری دوره جدیدی از المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم برنامه‌ریزی کرده است.

برگزاری هجدهمین دوره المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان با حضور علاقمندان از نقاط مختلف شهر مقدس قم انجام می‌شود و ورزشکارانی که قصد شرکت در این رقابت‌ها را دارند باید به کانون‌های فرهنگی مساجد و محلات قم مراجعه کنند.

این دوره از المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم در بخش تیمی برای رقابت شرکت کنندگان در رشته‌های فوتسال، والیبال و فوتبال دستی برنامه‌ریزی شده است و ورزشکاران حاضر در مسابقات بخش انفرادی نیز برای کسب عناوین برتر 6 رشته ورزشی و محلی مسابقه می‌دهند.

رقابت‌های بخش انفرادی در رشته‌های دو سرعت، دوچرخه‌سواری، تنیس روی‌میز و کبدی با همکاری هیأت‌های این سه رشته ورزشی به انجام می‌رسد و نونهالان و نوجوانان شرکت کننده در دو رشته محلی یعنی هفت سنگ و خروس‌جنگی نیز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کانون تخصصی ورزشی محمد رسول‌الله قم مسوولیت برگزاری هجدهمین دوره المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم را بر عهده دارد و بعد از ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در رشته‌های مختلف ورزشی و محلی این المپیاد، شرکت کنندگان از هفته نخست مرداد ما با برگزاری مراسم افتتاحیه با یکدیگر برای کسب عنوان‌های برتر رقابت می‌کنند و مراسم اختتامیه نیز در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار