خبرهای داغ:
یکی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) با شرح خاطراتی از حضور 50 روزه خود در سوریه گفت: هدف اصلی تکفیریها ،تضعیف جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین مقابله با تکفیری ها نوعی دفاع از مرزهای کشور می باشد.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۲۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
مقابله با تکفیریها دفاع از مرزهای کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجتبی موسوی خاطرنشان کرد: حضور مدافعان حرم در کشور سوریه برای دفاع از جبهه مقاومت به صورت کامل داوطلبانه است و آنان حتی یک ریال هم دریافت نمی کنند.

وی ادامه داد: همراهی با جبهه مقاومت به نفع کشور خودمان است و اگر ما در سوریه با تکفیری ها مقابله نکنیم به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید در شهرهای خودمان با آنها بجنگیم. 

موسوی بیان داشت: مردم ایران باید در سوریه و عراق مقابل ایادی آمریکا و صهیونیسم بایستند و اجازه تعرض به کشور را به آنها ندهند. 

*پیچیدگی جنگ در سوریه 
موسوی شرایط جنگ با داعشی ها را بسیار پیچیده دانست و گفت: در جنگ ایران و عراق دو خاکریز وجود داشت که یکی مربوط به ایرانی ها و دیگری عراقی و مرزها نیز مشخص بود ولی در سوریه، جنگ شهری است. 

وی ادامه داد: در سوریه ما با دشمنی که در حال جنگ هستیم گاهی دو الی سه متر بیشتر فاصله نداریم و در یک منزل ممکن است بخشی تروریست و بخشی نیز نیروهای مقاومت باشند، بنابراین جنگ بسیار نزدیکی است. 

موسوی بیان داشت: نیروهای ما از طریق نفوذ اطلاعاتی در درون جبهه تروریست ها، آنها را شناسایی می کنند و گروهای مردمی نیز در شهرها و روستاها برای شناسایی تروریست ها مستقر می شوند و با توجه به اطلاعات، شناسایی می شوند. 

وی اظهار داشت: امروز اتحاد خوبی بین جبهه مقاومت با نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و این جبهه واحد، پایگاه ترویست ها را متزلزل کرد. 

موسوی بیان داشت: برخی از تروریست ها بدون مقاومت فرار می کنند و عده ای نیز تا آخرین فشنگ به عملیات تروریستی ادامه می دهند.

این مدافع حرم حضرت زینب (س) بیان داشت: کمک هایی که از سوی برخی کشورهای منطقه به تروریست ها می شود ، باعث تقویت جریان تکفیری در سوریه شد. 

*بهترین خاطره حضور در سوریه 
وی بهترین خاطره خود در سوریه را زمان شکستن محاصره شهر شیعه نشین نبل الزهرا ذکر کرد و گفت: بعد از عملیات النصر، ما وارد شهر نبل الزهرا شده و مستقیم به گلزار شهدا رفتیم و شکستن این محاصره و آزادی مردم بهترین خاطره ام از سوریه است. 

وی بیان داشت: آنان بعد از چهار سال مقاومت، شهدای زیادی دادند ولی در این عملیات حدود 80هزار شیعه از محاصره آزاد شدند.

موسوی بیان داشت: از نکات جالب توجه اینکه حتی اثر یک ترکش روی دیوارهای شهر نبود و آنان با وجود محاصره شدید، تحت هیچ شرایطی اجازه نداده بودند کسی وارد شهر آنها شود و به ناموس و شهر آنها تعرض کنند. 

*خاطره ای از رویارویی با داعشی ها 
وی با ذکر خاطره دیگری از رویارویی خود با گروه های داعشی گفت: در قسمتی از یک ساختمان بخشی از نیروهای تروریست مستقر بودند، در بالای ساختمان مستقر شده بودیم و میزان حملات آنها بسیار گسترده بود و ما در زمان خروجشان از ساختمان، با تک تیرانداز آنها را شکار می کردیم. 

موسوی برخی شایعات مبنی بر اینکه داعش تنها سرهای مدافعان حرم ایرانی را تحویل می دهد، گفت: بدن همه شهدای ایرانی سالم بوده و چنین چیزی صحت ندارد. 

وی اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت کلیدی است و این جبهه با حضور ایران بسیار مقاوم شده است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها