كارگردان مستند «نیمه تاریك ماه» با موضوع كشف حجاب اظهار كرد: حجاب از دیرباز در جامعه ما با نگاه مثبتی همراه بوده و امروز باید به دنبال دلیل این باشیم كه چرا بنیاد اعتقادی نسبت به موضوع حجاب و عفاف تضعیف شده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۱۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه هنری، مهدی عزتی چهار قلعه، كارگردان و تهیه‌كننده مستند «نیمه تاریك ماه»  گفت: این مستند در ابتدا قرار بود درباره «قره‌العین» و مساله كشف حجاب ساخته شود كه به عنوان اولین كشف حجاب سیاسی شناخته شده، در ادامه ماجرا كمی عوض شد اما به این واقعه هم در ابتدای فیلم اشاره شده است.


وی در توضیح دغدغه‌اش برای ساخت این مستند گفت: علاقه به تاریخ معاصر و جالب بودن اتفاقات عطف تاریخی سبب شد بخواهم به این موضوع در قالب سینما بپردازم.

عزتی چهارقلعه درباره تاثیرگذاری هنر و به ویژه سینما در حوزه مسایل اجتماعی ازجمله عفاف و حجاب گفت: سینما هم بر اجتماع تاثیر می‌گذارد و هم از آن تاثیر می‌گیرد. درباره عفاف و حجاب باید بگویم این موضوع از دیرباز در جامعه ما با نگاه مثبتی همراه بوده اما امروزه این ویژگی كمرنگ شده و ما باید به دنبال دلیل این موضوع باشیم كه چرا بنیاد اعتقادی نسبت به موضوع حجاب و عفاف ضعیف شده است.

وی با بیان این كه سینما می‌تواند در تحكیم آموزه‌هایی مانند حجاب تاثیرگذار باشد، بیان كرد: در حوزه دراماتیزه كردن وقایع اجتماعی در هنر می‌توان در قالب نمایش، مستند داستانی یا فیلم سینمایی و سریال به مسئله كشف حجاب و مضرات بدحجابی پرداخت.

این مستندساز همچنین درباره فیلم «نیمه تاریك ماه» توضیح داد: این فیلم از غنای اسنادی برخوردار است و  عكس و فیلم‌هایی كه در آن استفاده شده، همگی واقعی و مستند هستند. این فیلم علاوه بر نمایش در تلویزیون، در جشنواره سینما حقیقت نیز اكران شده است.   

این كارگردان همچنین از تولید اثر جدید خود خبر داد وگفت: فیلم جدیدی كه آن را در دست تولید دارم، درمورد جنگ جهانی اول است و در اواخر شهریور آماده پخش می‌شود.

گفتنی است مستند «نیمه تاریك ماه» به نویسندگی و كارگردانی مهدی عزتی چهارقلعه، با ساختار آرشیوی و با استفاده از پژوهش، به تاریخچه و تبعات واقعه كشف حجاب می‌پردازد. این فیلم محصول سال 1392 است و مدت زمان آن 26 دقیقه است.

ارسال نظرات