رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین کشور گفت: مقام معظم رهبری از دانشجویان ۴ محور اساسی خوب درس خواندن، بصیرت و بازنگاه کردن به محیط، حفظ دین و تقوا و سوءظن داشتن به رسانه‌های دشمن را مطالبه کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۹۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
از فومن، حسین قدیانی، رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین کشور شامگاه(21تیر) در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ولایت استانی در دانشکده فنی پردیس  فومن با بیان اینکه فلسفه بسیج دانشجویی به دوم اردیبهشت 67 بر می‌گردد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در پیامی مطالبه بسیج دانشجویی و طلبه را کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل در آن پیام خود رسالت‌های بسیج دانشجویی را بیان کردند، افزود: امام(ره) پنج رسالت اساسی انقلاب و اسلام، پایداری از اصل نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی، پیوند حوزه و دانشگاه، جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه و تبیین چهارچوب‌های اصلی اسلام ناب را برای بسیج دانشجویی مشخص کردند.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه دغدغه اصلی امام راحل در سال‌های آخر عمرشان اسلام ناب و مراقبت از اسلام و انقلاب اسلامی بود،  گفت: انقلاب اسلامی با توجه به قدرتی که دارد از سوی دشمن قابل ضربه نیست و به همین دلیل دشمن با توطئه‌های خود، ضربه‌ای از جنس انقلاب وارد خواهد کرد که اختلافات فرقه‌ای نوعی از آن است.

قدیانی عرصه فعالیت‌های بسیج دانشجویی را شش عرصه عنوان و تصریح کرد: عرصه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و دفاعی از عرصه‌های بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست باید گام اصلی هر کدام از این عرصه‌ها را مشخص کنیم تا دچار انحراف نشویم، خاطرنشان کرد: بحث زندگی اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برای جامعه برخوردار است.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی به دنبال این هستیم که فرهنگ اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنیم، اظهار کرد: در حوزه سیاست گام اصلی باید در راستای نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی و استکبارستیزی باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی مهمترین مسئله اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در حوزه علمی هم بحث مرجعیت علمی، در حوزه دفاعی شعار اصل نظام و در حوزه اجتماعی بحث عدالت خواهی و محرومیت زدایی مطرح است.

قدیانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از دانشجویان 4 محور اساسی خوب درس خواندن، بصیرت و بازنگاه کردن به محیط، حفظ دین و تقوا و سوءظن داشتن به رسانه‌های دشمن را مطالبه کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه افراد باید بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند، اظهار کرد: 11 دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری از افتخارات بسیج دانشجویی است که از این تعداد 9 دیدار مربوط به دانشجویان طرح ولایت است.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین کشور به افزایش سطح آگاهی‌های سیاسی و دینی تشکل‌ها تاکید و تصریح کرد: دانشجو باید پویا باشد و علاوه بر حضور فیزیکی، حضور فکری و اندیشه‌ای نیز داشته باشد و با بیان متقن و دلیل به مسائل بپردازند.

ارسال نظرات