رمان «تکفیری» اثر مهدی دُریاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۴۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «تکفیری» اثر مهدی دُریاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شد.

این رمان اقتباسی از زندگی پرماجرای شهید علی‌اکبر پیرویان است که توسط این نویسنده به نگارش در آمده است. این شهید در سال 1359 که دانشجوی دانشکده علوم پزشکی است به همراه چند تن از همکلاسی‌ها به افغانستان سفر می‌کند تا به مجاهدین افغانستانی در برابر اتحادیه جماهیر شوروی کمک کند و بعدها در جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد. این رمان در فضای تکفیری‌ها قرار دارد و آن را پیش چشم خواننده ترسیم می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «عبدالقادر گردن صاف کرد و با قیافه جدی گفت: - ما تصمیم گرفته‌ایم علیه شیعیان رافضی یک جنگ تمام عیار راه بیندازیم؛ هرجا که ممکن باشد.

- خب این چه ربطی به من دارد؟

عبدالقادر از تخت بیمار فاصله گرفت. مقداری در اتاق قدم زد. راه که می‌رفت خنجرش از کناره شال نمایان می‌شد. نگین‌های روی قبضه خنجر مثل ستاره می‌درخشید. وسط اتاق روبروی منصور ایستاد. در حالی که دست چپ را روی قبضه خنجر گذاشته بود گفت: - مدت‌هاست که می‌خواهیم یک تیم اطلاعاتی قوی به ایران اعزام کنیم. شما همان فرمانده کار کشته‌ای هستید که لازم داریم. هزینه درمان شما با من. فقط به این شرط که در ایران مداوا شوید...»

رمان «تکفیری» در شمارگان یک هزار و دویست نسخه در 176 صفحه با قیمت 10 هزار تومان به قلم مهدی دُریاب از سوی نشر کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شده است.

ارسال نظرات