رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان:

مسئله حجاب و عفاف، ریشه در قرآن، احادیث و سیره اهل بیت (ع) دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان در تجمع بزرگ مردمی حجاب و عفاف در برازجان گفت: مسئله حجاب و عفاف، ریشه در قرآن، احادیث، روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام دارد.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۲۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، حجت الاسلام سید ابراهیم شفقت پور در این تجمع که با حضور خواهران سراسر این شهرستان در مقابل اداره تبلیغات اسلامی برازجان برگزار شد، اظهار داشت: حجاب چیزی نیست که ما آن را ساخته باشیم بلکه در ادیان و مذاهب مختلف و حتّی در ایران باستان هم وجود داشته است امّا دشمن در این سال­ ها سعی دارد با رواج فساد و فحشا در جامعه ما اقدام به هویت­ زدایی از ما و بخصوص جوانان کند تا مانع پیشرفت ایران اسلامی شود.

وی با اشاره به اسپانیا به عنوان کشوری اسلامی که دشمن با رواج فساد و فحشا آن را به تسخیر درآورد، تصریح کرد: دشمن امروز همین نقشه را برای کشور ما در برنامه­ های راهبردی خود قرار داده است به طوری که می­ بینیم ابتدا چادر مشکی را به چادر گل­ دار تبدیل و سپس به چادر توری و بعد از آن چادر برداشته شده و مانتو به جای آن عرضه می­ شود یا این که دستمال جای خود را به شال داده و امروز شال گردن جای آن را گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان تأکید کرد: چادر برای زن مسلمان مصونیّت می­ آورد و هر چادر مشکی یک نه به نامحرم است امّا وقتی لباس­ ها رنگارنگ شد هر دل مریضی را به سمت خود جذب می­ کند.

حجت الاسلام شفقت پور خطاب به خواهران دشتستانی گفت: هر انسان باید برای عفت خودش ارزش قائل باشد چرا که هوا و هوس، انسان را از کسب فضیلت باز می­ دارد و شما با حفظ حجاب خود در این هوای گرم، حقیقتاً یک جهاد انجام می­ دهید و این مسئله نشان از اعتقاد قلبی شما دارد.

وی خاطرنشان کرد: شما زنان در این سال­ های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حفظ حجاب خود از انقلاب اسلامی پشتیبانی و دفاع کردید و مشت محکمی به دهان یاوه­ گویانی زدید که می­ گویند حجاب، مانع پیشرفت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان افزود: کسانی که لباس­ های غیر اسلامی را طراحی می­ کنند با نقشه قبلی وارد این کار شده­ اند بنابراین برای مبارزه با بی حجابی و بی عفتی لازم است یک عزم بسیجی داشته باشیم و در این زمینه منتظر ارگان و شخص خاصی نباشیم.

حجت الاسلام شفقت پور تذکر زبانی را یکی از کارهایی دانست که در مبارزه با بی حجابی تأثیرات فراوان دارد و اذعان داشت: حدّاقل اثری که این کار دارد آن است که فردای قیامت می­ توانیم بگوییم که ما بی حجابی را تذکّر دادیم ولی کسی اعتنا نکرد امّا مطمئن باشید اگر این کار در جامعه فراگیر شود حتماً در جامعه اثرات خود را می­ گذارد و تلنگری برای کسانی می­ شود که تا به امروز اهمیّت حجاب را درک نکرده­ اند.

وی خطاب به مسئولین اجرایی گفت: هر مدیری در حوزه­ ی مسئولیّتش وظیفه دارد جلوی بی عفتی و بی حجابی را بگیرد زیرا حجاب یک اصل قرآنی است و اگر در این باره کوتاهی کند فردای قیامت باید جوابگوی خون شهدا باشد.

سخنران تجمع بزرگ مردمی حجاب و عفاف مردم دشتستان در پایان خطاب به مسئولین این شهرستان گفت: در این شهر دوچرخه­ سواری و موتورسواری خانم­ ها در حال ترویج است که لازم است جلوی این کار گرفته شود و برای این مسئله، تدابیر لازم اتخاذ شود.

در پایان این تجمع، بیانیه عفاف و حجاب و حریم خانواده بسیج جامعه زنان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر قرائت شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار