خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری شیراز گفت: موضوع حذف یارانه 50 درصدی بیمه رانندگان تاکسی باید توسط مجلس محترم پیگیری شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۴۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

حمیدرضا ناصری  اظهار داشت: با توجه به این‌که حمل‌ونقل عمومی از مهم‌ترین زیرساخت‌های زندگی شهروندان است با اعتبار و کمک دولت حدود 10 سال قبل ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی واگذار شد و دولت متعهد شد اتوبوس جایگزین دستگاه‌های فرسوده در اختیار قرار دهد اما در پنج سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی افزود: در شهر شیراز 5 هزار تاکسی فرسوده داریم که دولت در تأمین منابع و نوسازی آن اهتمام جدی نداشته و 20 هزار خانوار از این نظر دچار مشکل هستند.

ناصری ادامه داد: بیمه تأمین اجتماعی رانندگان حمل‌ونقل عمومی نیز باید با تقبل پرداخت 50 درصد حق بیمه از سوی دولت محقق می‌شد اما در برنامه ششم این مهم حذف‌ شده است.

وی تصریح کرد: تأمین سوخت اتوبوس و تاکسی بسیار مهم است که در شرایط فعلی سوخت حمل‌ونقل عمومی معادل وسایل نقلیه شخصی است و از 60 میلیارد تومان یارانه که دولت متعهد شده بود به بخش خصوصی اتوبوس‌رانی بدهد تنها 3 میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

ناصری بیان کرد: لازم است اجازه معافیت گمرکی برای تاکسی و اتوبوس در برنامه و قوانین مجلس پیش‌بینی شود تا قیمت خرید تاکسی توجیه اقتصادی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها